دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از موافقت با اجرای 15 طرح در کمیسیون تبصره یک این سازمان خبر داد.

 علی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: اولین جلسه کمیسیون بررسی طرح‌های تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، سال جاری در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد. در این جلسه 31 طرح مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 18 مورد مربوط به طرح‌های توسعه‌ای و صنعتی و مابقی طرح مربوط به پروژه‌های مسکونی بودند.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع با اجرای 15 طرح به مساحت 22 هزار و 700 مترمربع موافقت و با عملیاتی شدن 16 مورد به مساحت 46 هزار و 100 مترمربع مخالفت شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه حدود 200 تا 250 هکتار از اراضی زراعی استان جهت توسعه طرح‌های اشتغالزا و واحدهای تولیدی در قالب کمیسیون‌های تبصره یک و چهار به طرح‌های مختلف اختصاص داده می‌شود، افزود: اعضای اصلی این کمیسیون متشکل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رئیس کمیسیون، مدیر امور اراضی، دبیر و مدیرکل حفاظت محیط زیست و مسکن و شهرسازی و نماینده استانداری است.

وی ادامه داد: این اعضا به عنوان نفرات اصلی کمیسیون در بررسی طرح‌ها حق رأی دارند و علاوه بر آنان نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با طرح‌های ارائه شده در جلسه برای دفاع به عنوان مهمان حضور می‌یابند که حق رأی ندارند. طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و به منظور صیانت از اراضی کشاورزی و تداوم بهره‌وری آنها کمیسیون بررسی طرح‌های تبصره یک ماده یک در سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور مستقر شده است. تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی کشاورزی به عهده اعضای این کمیسیون است.

وی خاطرنشان کرد: زمین و خاک کشاورزی به عنوان یک امانت و موهب الهی به ما سپرده شده است و باید برای تأمین غذا و بقای نسل از آن محافظت کنیم. همچنین این امانت بزرگ را باید به نسل آینده تحویل دهیم برای همین باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم و از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و غیرضروری جلوگیری کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از کشت 23 هزار هکتار انواع سبزی و صیفی در لرستان خبر داد.

دکتر کیانوش حمیدیان در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: سالیانه حدود 23 هزار هکتار انواع سبزی و صیفی در اراضی کشاورزی استان کشت می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این مقدار سطح زیرکشت نزدیک به 750 تا 800 هزار تن محصول برداشت شود.

حمیدیان از کشت حدود 1200 هکتار گوجه فرنگی در استان خبر داد و افزود: میانگین برداشت محصول 18 تن در هر هکتار است.


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بیشترین میزان تولید مربوط به شهرستان‌های پلدختر و خرم‌آباد است. محصول تولیدی استان علاوه بر مصرف داخل به تهران و سایر استان‌های هم‌جوار نیز صادر می‌شود. با فرآوری انواع محصولات صیفی و سبزی می‌توان ارزش افزوده آنها را بالا برد و با این شرایط زمینه صادرات در هر فصلی وجود دارد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top