دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون بیش از 10 هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در طرح کارورزی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش افلاک، علی آشتاب با بیان اینکه اجرای طرح کارورزی موجب ایجاد زمینه‌ای برای تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان دانشگاهی می‎شود، اظهار کرد: طرح کارورزی به منظور ارتقاء سطح مهارت  فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ایجاد ارتباط  آنان با بنگاه‌های اقتصادی است.

وی از ثبت‎‏نام بیش از 10 هزار فارغ‎التحصیل لرستانی در طرح کارورزی خبرداد و افزود: با توجه به مسائل و مشکلات فارغ التحصیلان و همچنین ضعف مهارتی که این افراد با آن مواجه هستند اجرای این طرح می­‌تواند خلاء‌های موجود را پر کرده و زمینه جذب فارغ‌التحصیلان را پس از گذراندن طرح کارورزی فراهم سازد.

مدیرکل  تعاون ،کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: تاکنون بیش از 250 واحد پذیرنده نیز برای گذراندن طرح کارورزی در لرستان شناسایی شده‌اند که مراحل صدور مجوز آنها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: پس از ثبت‌نام‌­های صورت گرفته این افراد مورد پالایش قرار گرفته و مواردی مانند شرایط سنی و سوابق بیمه‌ای آنها بررسی خواهد شد.

آشتاب با بیان اینکه افرادی که بیش از 3 ماه سابقه بیمه داشته باشند، نمی‌­توانند در این طرح شرکت کنند، یادآور شد: طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان  مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. این طرح امسال عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهایی که مجوز لازم را برای اجرای طرح کارورزی دریافت کنند 2 سال معافیت سهم بیمه کارفرما شامل آنها می­‌شود، ضمن اینکه این واحدها در پی جذب کارورز مشمول قانون کار نمی‌­شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: فارغ‌التحصیلانی که در طرح کارورزی مشغول خواهند شد بیمه حوادث می‌شوند و هیچ ‌گونه هزینه‌ای برای کارفرما ندارند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top