دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، هدف از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به زمین‌های زراعی، اختلاف قومی و قبیله‌ای، آتش زدن پس چر مزارع و سرایت به اراضی ملی دانست و اضافه کرد: طی بررسی‌های انجام شده در لرستان در 10 سال گذشته 90 درصد از آتش سوزی‌ها عمدی بوده است.

به گزارش افلاک، شیرزاد نجفی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دورود که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما در یکی از مناطق حادثه‌خیز کره زمین قرار گرفته، به طوری که از 40 نوع بلایای طبیعی در جهان بیش از 30 نوع آن در ایران رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از این میان عوامل مختلف مخرب، جنگل و مرتع یکی از خطرناک‌ و مخرب‌ترین عوامل تخریب محسوب می‌شود و همه ساله بخش‌های وسیعی از عرصه‌های منابع طبیعی را تحت تاثیر قرار داده و خسارات سنگینی را به این منابع تحمیل می‌کند.

نجفی افزود: مجموع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در سال گذشته 884 هکتار بوده که نسبت به سال قبل از آن 67 درصد کاهش حریق را نشان می‌دهد. سرانه جنگل در استان به ازای هر نفر 6914 متر مربع و در شهرستان دورود 1165 متر مربع است.

نجفی خاطرنشان کرد: در سال 95 سطحی معادل 844 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان دچار 48 حریق بوده که از این میان 18 هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان دورود طعمه سه فقره حریق شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه تعداد 150 نقطه بحرانی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان شناسایی شده است، ادامه داد: از این تعداد 15 نقطه بحرانی حریق در جنگل‌ها و مراتع دورود مشخص شده و مجموع مساحت این نقاط در این شهرستان 23 هزار و 241 هکتار است.

وی افزود: استاندارد جهانی حفاظت از جنگل به ازای هر 1000 هکتار یک نفر است که در ایران به ازای هر 13 هزار هکتار و در لرستان به ازای هر 27 هزار هکتار یک نفر و در شهرستان دورود با توجه به تعداد افراد مسئول اطفاء حریق 6 نفر به ازای هر 14 هزار و 908 هکتار است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top