دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان از تحلیل فعالیت لرزه‌ای گسل دورود خبر داد.

مهندس احدالله فاضلی در گفت‌وگو با افلاک، اظهار کرد: در حال حاضر تحلیل فعالیت لرزه‌ای گسل دورود را با استفاده از مطالعات زمین ریخت‌شناسی و پارینه لرزه‌شناسی یکی از برنامه‎ای ما در اداره کل زمین‎شناسی استان است.

وی ادامه داد: این کار با اعتبارات استانی در حال انجام است و برای پیگیری آن استاندار، رئیس برنامه و بودجه و فرمانداری دورود حمایت و همکاری خوبی با ما داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

فاضلی با بیان اینکه در حال حاضر بازدید میدانی از این گسل انجام شده است، افزود: هم اکنون محل‌های احداث ترانشه را مشخص کرده‌ایم و قرار است در اسرع وقت اجرایی شوند.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان هدف از این کار را مطالعه و بررسی زلزله‌های تاریخی عنوان کرد و گفت: با تعیین سن مطلق لایه‌های سنگی می‌توان دوره برگشت زلزله و بزرگی آن را برآورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کار بسیار ارزشمند بوده و برای اولین بار در زاگرس انجام می‌شود. در انجام پروژه‌های عمرانی این بررسی‌ها ضروری است کما اینکه دانشگاه علوم پزشکی مکانی را برای ساخت بیمارستان درنظر گرفته بود که روی پله گسلی بود و ما اعلام کردیم که این مکان مناسب نیست.

فاضلی با بیان اینکه این کار ابتدا در شمال تهران انجام شده و در منطقه زاگرس برای اولین بار است که عملیاتی می‌شود، افزود: مقدمات اولیه فراهم شده و نقشه‌هایی تهیه کرده‌ایم و نیز گردآوری مطالعات انجام شده است؛ بعد از این کارها ترانشه‌ها زده می‌شوند.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان تصریح کرد: با احداث ترانشه تفکیک سنی منطقه و نقشه‌های کواترنری تهیه می‌شود و لیتولوژی و مورفوتکتونیک آن بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری پژوهشکده علوم زمین و دانشگاه بیرجند انجام می‌شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top