آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان از افزایش 48 درصدی تلفات غرق شدگی در استان خبر داد.

به گزارش افلاک، دکتر حمیدرضا نظیفی از افزایش 48 درصدی آمار غرق شدگان استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته 46 نفر بر اثر غرق‌شدگی در لرستان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات غرق‌شدگی 31 نفر بود، 48 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار غرق شدگان سال 95 به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 42 مرد و 4 زن بوده‌ است، افزود: این درحالیست که آمار غرق شدگان سال 94 به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 29 مرد و 2 زن بوده‌ است.

عضو شورای قضایی لرستان تصریح کرد: بر طبق آمار بررسی شده تلفات غرق شدگی سال گذشته لرستان  16 نفر در رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این مدت 1 نفر در دریاچه مصنوعی یا سد، 1 نفر در استخر، 5 نفر در کانال، 2 نفر در چاه، 2 نفر در دریاچه طبیعی و 19 نفر در سایر مکان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: غرق‌شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شود و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه غرق شدگی از علل شایع مرگ و میر خصوصا در کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: نشانه‌های غرق شدگی ممکن است در اثر مایع استنشاق شده یا اسپاسم رفلکسی در حنجره رخ دهد که در ۱۰ تا ۲۰ درصد از غرق شدگی‌های واقعی افراد به دلیل اسپاسم رفلکسی جان خود را از دست می‌دهند. عواملی همچون بیماری صرع، عقب ماندگی ذهنی، نداشتن آشنایی کافی با قواعد شناگری، افزایش استفاده از قایق‌های روباز و تندرو، شنا کردن در مناطق حفاظت شده و خطر آفرین زمینه‌ساز غرق شدگی افراد هستند.

این مقام قضایی لرستان با بیان اینکه تلفات ناشی از غرق شدگی بسیار تاسف بار و ناراحت کننده است، گفت: امید می‌رود در سال جاری با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، افزایش نظارت‌ها و توسعه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شاهد کاهش تلفات غرق شدگی در کشور باشیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top