آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان گفت: در بررسی میزان پرونده‌های تشکیل شده سال گذشته در استان 8684 نفر بر اثر جراحات ناشی از تصادف به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش افلاک، دکتر حمیدرضا نظیفی با بیان اینکه در بررسی میزان پرونده‌های تشکیل شده سال گذشته در استان 8684 نفر بر اثر جراحات ناشی از تصادف به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: این تعداد به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 6642  نفر مرد و 2042 نفر زن بوده‌اند.

عضو شورای قضایی لرستان افزود: بررسی پرونده‌های جان باختگان حوادث رانندگی طی سال 95 در لرستان نشان می دهد 465 نفر جان خود را از دست داده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال 94، 8.4 درصد رشد داشته است.

نظیفی با اشاره به موقعیت جغرافیایی لرستان و مسیر ارتباطی آن بین شمال و جنوب کشور، افزود: درصد قابل توجهی از آمار تصادفات چه جرحی و چه موارد منجر به فوت بخاطر همین مساله است.

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان تصریح کرد: در گذشته از مجموع 465  نفر فوتی 350 نفر در محورهای برون شهری، 75 نفر در مسیرهای درون شهری و 40 نفر در جاده‌های روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای دومین عامل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود و متاسفانه هر ساله بهترین سرمایه‌های انسانی را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهیم، تاکید کرد: یکی از مباحث مورد نظر برای کاهش تلفات رانندگی ایجاد زیر ساخت‌های جاده‌ای و آموزش و فرهنگ‎سازی است. همچنین باید رانندگان بر این امر اذعان داشته باشند که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سلامتی خودشان را تضمین می‌کنند و برای حفظ جان خود به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top