دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر عامل شرکت برق لرستان از راه‌اندازی آزمایشی فاز اول نیروگاه گازی شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش افلاک، فریدون خودنیا در جمع خبرنگاران راه‌اندازی سومین نیروگاه گازی در استان و دومین نیروگاه طی سال جاری را نقطه عطفی در گرایش به سرمایه گذاری در این بخش دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع، شرکت توزیع در این راستا گام‌های مؤثری برداشته و این روند کمک شایانی به تولید و انرژی در استان می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی آزمایشی این پروژه فرآیندی است برای اطمینان از اینکه تأسیسات و تجهیزات آن مطابق با اقدامات سرمایه‌گذار یا کارفرمای نهایی طراحی، نصب، تست، نگهداری و بهره‌برداری شود.

این مسئول، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را بسیار مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه  برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با توجه به دستورات وزارت نیرو و شرکت توانیر تمهیدات خاصی را اندیشیده و بیشتر بروکراسی اداری و واگذاری سهمیه احداث نیروگاه گازی را به عهده گرفته است، افزود: تلاش شده سرمایه‌گذاران را در خیلی موارد حمایت کنیم.

مدیر عامل شرکت برق لرستان با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های گازی از مصادیق بارز توسعه زیر ساخت است، تصریح کرد: با احداث اینگونه نیروگاه‌ها زمینه‌های پیشرفت و حرکت رو به جلو همواره میسر می‌شود و بخش خصوصی فعال در این عرصه جهش بزرگی به سوی آبادانی و توسعه کشور از هر حیث خواهد داشت.

خودنیا با بیان اینکه نگاه مدیریتی به توسعه می تواند تمامی شاخص‌ها را مدنظر داشته و یک تصویر کلی از ایجاد زیر ساخت‌ها برای ما تبیین کند، گفت: ضرورت تجهیز و تأمین اصول ساختاری برای رسیدن به اهداف کلان کشور مرهون خرد جمعی و دید کلان مدیریتی به مسائل و مصالح نظام است و در حوزه کاری ما یکی از اهداف، احداث همین نیروگاه‌های گازی است که با تدابیر اندیشیده شده قطار توسعه در این حوزه با سرعت بیشتری در حرکت بوده توان ما را در مقابل بحران‌های احتمالی به مراتب افزایش می‌دهد.

در ادامه نیز  معاون بهره‌برداری شرکت برق لرستان با اشاره به اینکه  فاز اول نیروگاه DG الیگودرز با ظرفیت 3.2 مگاوات بصورت آزمایشی راه اندازی شده است، افزود: سهم این نیروگاه از کاهش پیک بار پست‌های فوق توزیع شهرستان الیگودرز 5 درصد است.

 دهقان اضافه کرد: این ظرفیت تولید باعث کاهش تلفات شبکه‌های برق به میزان 510 هزار کیلو وات ساعت در سال می‎شود.

وی با بیان اینکه این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است، گفت: برای فاز اول آن 50 میلیارد ریال هزینه شده و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده افزایش ظرفیت تولید انرژی نیروگاه فوق با به مدار آمدن 3.6 مگاوات دیگر به 6.8 مگاوات می‌رسد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق لرستان یادآور شد: تست فاز اول نیروگاه که وارد مدار شده به مدت 100 ساعت خواهد بود و پس از آن در صورت عدم بروز مشکل در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقان افزود: در حال حاضر برای هشت نفر بطور مستقیم ایجاد شغل شده و در صورت افزایش ظرفیت تولید قطعأ نیروهای بیشتری مشغول بکار خواهند داشت.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top