دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: زمینه اجرای ارکستر سمفونیک در لرستان فراهم می‌شود.

‌به گزارش افلاک، حمیدرضا حنان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایشگاه ملی مد و لباس به دلیل اهمیت این موضوع و آسیب‌های حوزه پوشش و حجاب در استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: امروزه یکی از آسیب‌های مهمی که در کشور با آن مواجه هستیم پوشش و حجاب مرد و زن است.

حنان ادامه داد: یکی از اهداف ما در برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس تبلیغ پوشش ایرانی اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های اسلامی بودن انسان مساله پوشش و لباس است، تصریح کرد: لباس نماد اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ملی انسان و به تعبیری شاخص وجود وی است.

وی یادآور شد: منشأ پیدایش لباس در محورهای اخلاقی، دینی، امنیتی، اجتماعی و روحی روانی است. لباس و پوشش جزئی از قانون است و پوشیدن آن باعث پوشش عیب انسان می‌شود.

حنان خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع عفاف و حجاب دو دیدگاه وجود دارد که دیدگاه اول اشاره به این دارد که عفاف مسأله‌ای تربیتی از طرف پروردگار نیست که این دیدگاه بسیار خطرناک بوده و دیگاه دوم عکس این موضوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: اسلام به عنوان یک دین کامل برای رنگ، شکل و جنس لباس اهمیت قائل است. شکل لباس تندیس تفکر، اندیشه و اعتقاد انسان است.

وی گفت: اگر به شکل لباس اهمیت ندهیم گرفتار نفوذ فرهنگی خواهیم شد که بسیار خطرناک است.

حنان اظهار کرد: در نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی که در خرم‌آباد برپا شده است 330  اثر ارائه شده که هدف از این برنامه ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه طرح‌های نوین در مد و لباس اسلامی ایرانی، فراهم آوردن زمینه رقابت برای بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو در زمینه طراحی لباس اسلامی، معرفی توانمندی‌های پوشاک و لباس بومی و... است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: از صدا و سیما خواستاریم که تبلیغات خوبی در خصوص این نمایشگاه داشته باشد چراکه از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار خوب است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه در دو بخش طراحی و دوخت از زمان چهاردهم تا نوزدهم اسفند ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا است.

حنان خاطرنشان کرد: 50 درصد از آثار رسیده به جشنواره مد و لباس خرم‌آباد نشان شیما دارند که می‌تواند به مرحله تولید برسند و نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای ارکستر ملی با حضور 60 هنرمند از نوازندگان برجسته کشوری به رهبری آقای شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری در خرم‌آباد، گفت: این برنامه نوزدهم اسفند ماه برگزار خواهد شد چراکه یکی از مطالبات جوانان ما موسیقی است و البته ما آن را مدیریت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از زمان دولت تدبیر و امید 300 کنسرت موسیقی در لرستان برگزار شده است، اضافه کرد: مساله نشاط یک موضوع ضروری و نیاز فطری در جامعه است که باید به آن اهمیت داد.

حنان با یادآوری اینکه کنسرت موسیقی در برخی شهرهای کشور لغو می‌شود، تصریح کرد: این موضوع سبب روی آوردن جوانان به کنسرت‌های مختلط زیرزمینی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: ارکستر ملی عصاره و چکیده نوازندگان برجسته کشور است که برای اولین بار در کشور در استانی غیر از تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: زمینه برای اجرای ارکستر سمفونیک در لرستان فراهم خواهد شد.

حنان اظهار کرد: در اجرای کنسرت ملی در خرم‌آباد یک موسیقی لری با صدای آقای افتخاری با سازهای ارکستر ملی اجرا می‌شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top