دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز کشت بهاره در استان خبر داد.

‌دکتر کیانوش حمیدیان در گفت‌وگو با افلاک گفت: هم اکنون کشت بهاره محصولات کشاورزی در استان آغاز شده است و تا اواخر خرداد سال آینده ادامه داد.


وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در کشت بهاره امسال 115 هزار هکتار نخود دیم در استان کشت شود، افزود: همچنین حدود 20 هزار هکتار عدس به صورت دیم در استان کشت خواهد شد.

حمیدیان از کاشت 4500 هکتار باقلا در استان خبر داد و گفت: در کشت بهاره امسال 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصول لوبیا خواهد رفت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان میزان سطح زیر کشت ماش و گاودانه را هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود 160 تا 170 هزار تن محصول در کشت بهاره تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هزار هکتار ذرت دانه‌ای و 3500 هکتار ذرت علوفه‌ای کشت می‌شودکه پیش‌بینی می‌کنیم به ترتیب 9 تا 10 هزار تن ذرت دانه‌ای و 170 هزار تن علوفه‌ای تولید محصول داشته باشیم.

حمیدیان بیشترین میزان کشت سبزی و صیفی را مربوط به شهرستان پلدختر عنوان کرد و گفت: حدود 30 هزار هکتار زیرکشت این محصولات می‌رود و پیش‌بینی می‌شود بین 580 تا 600 هزار تن تولید داشته باشیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین 4000 تا 4500 هزار هکتار چغندر قند در استان کشت می‌شود که پیش‌بینی تولید ما 280 هزار تن است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top