دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در تولید کالای ایرانی نگاه اقتصادی و تفکر اجتماعی را لحاظ کنیم.

‌محمدرضا صفی‌خانی در گفت‌وگو با افلاک، اظهار کرد: متأسفانه برخی از ما عادت به خودزنی داریم و خودباور نیستیم. اتفاقات خوبی در استان در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد که نمی‌خواهیم باور کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه به استان تغییر کرده است، افزود: کیفیت و تولید با هم مهم هستند و در این رابطه باید در تولید کالای ایرانی نگاه اقتصادی و تفکر اجتماعی را لحاظ کنیم تا اجرایی شود.

صفی‌خانی ادامه داد: باید در قالب یک برنامه کلان و با نظارت کامل برنامه‌ای فرابخشی در این راستا تهیه شود. همچنین باید تمام توجه استان را به این سمت و سو جلب کنیم که موضوعات فرهنگی نقش بسیار مهمی در این رابطه دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مواد شوینده و بهداشتی که به کشور وارد می‌شوند، چند درصد احتمال دارد که اصل باشند؟ حتی اگر با لیبل وزارت بهداشت نیز باشد. عمدتاً کالاهایی که مردم از بنادر وارد و استفاده می‌کنند در داخل کشور باکیفیت‌تر از آنها وجود دارد و به خاطر نگرش غلطی که داریم به سمت نمونه خارجی آن می‌رویم.

وی ادامه داد: در پاکستان مناطق هم‌مرز آن با کشورمان کارخانجات تولید لوازم آرایشی راه‌اندازی شده است که به طور کلی تقلبی و بی‌کیفیت هستند چراکه مصرف این کالا در ایران بالاست.

صفی‌خانی افزود: خیلی از کالاهای ما قابل رقابت هستند و می‎توان با قیمتی پایین‌تر آنها را خریداری کرد، البته باید نگاهمان تغییر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: افراد زیادی به سمت استفاده از برندها رفته‌اند و تولیدکنندگان خارجی از نقطه‌ ضعف فرهنگی ما استفاده می‌کنند. تفکر فروشنده و بازاریاب‌های آنان با ما خیلی متفاوت است. آنان به لحاظ فرهنگی مردم ما را ارزیابی کرده و بعد کالای خود را وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید مقداری باور خود را عوض کنیم، گفت: در این راستا قرار است بهمن ماه امسال یک نمایشگاه کالای ایرانی در استان برگزار شود و کارگروهی نیز در این رابطه شکل بگیرد. این کارگروه می‌تواند اتاق فکری باشد برای بررسی این مسأله که البته نمی‌خواهیم خیلی این موضوعات را فراگیر کنیم.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه در این کارگروه تجار و صاحب‌نظران را دخالت می‌دهیم، افزود: در این راستا نمایشگاه و اتاق فکر جزء برنامه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت ماست و برای بلندمدت می‌بایست طرحی پیشنهاد کنیم و آن را به شورای اقتصاد مقاومتی استان ارائه دهیم. همچنین مدیریت ارشد را در این موضوع باید دخالت داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: باید آمار و اطلاعات را دقیق ارائه دهیم تا صنعت‌مان هر چه بیشتر معرفی شود و سپس پیشنهادات خود را در این راستا ارائه دهیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top