دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،این روزها وضعیت اسفباری برتیم فوتبال خیبر خرم آباد به لحاظ مالی حاکم است و از نظر مالی در تنگنا قرار دارد. نبود حامی مالی در تیم خیبرخرم آباد سبب شده است به بازیکنان وکادر فنی فشارهای روحی و روانی متعددی وارد شود. همین امر بدون شک برکیفیت بازی آنها تأثیرگذار خواهد بود.
در هفته‌های گذشته سرمربی تیم خیبر خرم آباد ناچار به استعفا شد تا شاید تلنگری به مدیران استان واردكند. اما با دستور رئیس هیات فوتبال لرستان با این استعفا موافقت نشد و وی دوباره سرپرستی تیم را عهده‌دار شد.
تیم خیبر، تیمی است كه پس از صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور موجی از نشاط و امید میان جوانان و هواداران فوتبال ایجاد کرد، به طوری که بسیاری از جوانان هنگام بازی خیبر با رقیبان از ساعت‌ها قبل در ورزشگاه تختی حاضر می‌شوند تا به هواداری و تشویق تیم بپردازند. این تیم همه امید جوانان استان است، پس بهتر است با همكاری مسئولان برای برطرف شدن مشكلات آن چاره اندیشی شود.



وجود مشکلات مالی
سرمربی تیم خیبرخرم آباد اظهار می‌کند: مشکلات و فشارهای مالی، کادرفنی و بازیکنان تیم را رنج می‌دهد.
«علی نیکبخت » می‌گوید: هیچ سازمانی قبول نمی‌کند به تیم فوتبال خیبر کمک کند و هنوز علت این امر را نمی‌دانیم.
نیکبخت با تأکید بر این‌که استاندار لرستان حمایت‌های خوبی از تیم فوتبال خیبر داشته است، اظهار می‌کند: تنها کسی که از تیم خیبر حمایت کرده شخص استاندار بوده است.
نیکبخت با بیان این موضوع که خیبر بومی‌ترین تیم در لیگ‌های فوتبال کشور محسوب می‌شود می‌افزاید: مسئولان باید به این تیم کمک کنند.

پرداخت نکردن حقوق بازیکنان
نیکبخت با بیان این‌که درحال حاضر بازیکنان تیم فوتبال خیبر خرم آباد 4 ماه حقوق عقب افتاده دارند و وارد پنجمین ماه شده اند، می‌گوید: استعفا دادم تا به مسئولان استان شوکی وارد شود و به فکر این تیم بیفتند.سرمربی تیم خیبرخرم آباد اظهار می‌کند: اما این استعفا هیچ نتیجه‌ای برای بهبود اوضاع تیم نداشت.نیکبخت با بیان این مطلب که شرایط روحی ورزشكاران خوب نیست، می‌افزاید: مسئولان ورزش فقط به فكر كسب نتیجه خوب و پیروزی تیم هستند. به این موضوع فكر نمی‌كنند كه مشكلات مالی بر بازیكنان تأثیر منفی می‌گذارد.
وی ادامه می‌دهد: با اینكه بازیکنان از استعداد بالایی برخوردارند هیچ سازمان و ارگانی از تیم خیبر حمایت نمی‌کند. اگر حامی مالی نباشد استعداد و انگیزه هم از بین خواهد رفت.
سر مربی تیم خیبر خرم آباد با اشاره به این مطلب که اگرتیم به لحاظ مالی حمایت می‌شد بدون شک جزو تیم‌های اول جدول بود، بیان می‌کند: بدهی تیم 700تا 800 میلیون تومان است.
مشکل کمبود امکانات سخت افزاری هم از دیگر مواردی است که وی بیان می‌کند و می‌گوید: نبود امکاناتی مانند لباس، استخر و سالن وزنه‌برداری همه از معضلات تیم است.
سرمربی تیم خیبر با اشاره به این‌که فقیرانه تیمداری می‌كنند، تأکید می‌کند: همه مشکلات در حیطه مسائل مادی می‌چرخد زیرا وقتی پول نباشد آرامش روحی هم وجود ندارد.

حضور پرشور تماشاگران
نیکبخت با بیان این که این تیم در جدول لیگ دسته یک فوتبال کشور در جایگاه خوبی قرار دارد، می‌افزاید: بازیکنان تیم خیبر خرم آباد برای بازی‌های لیگ از هیچ کوششی فروگذار نکرده و با همه توان در رقابت‌ها حضور داشتند.وی با اشاره به تأثیر حضور تماشاگران در ورزشگاه تختی خرم‌آباد می‌گوید: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌توانیم از آن به خوبی استفاده‌ کنیم، حضور پرشور و گسترده‌ هواداران خیبر در استادیوم تختی است.
سرمربی تیم خیبر می‌افزاید: پرشدن ورزشگاه فشار روانی سنگینی بر حریفان تحمیل می‌کند، در مقابل بازیکنان با تشویق‌های انرژی ‌بخش هوادارانشان باانگیزه و خستگی‌ناپذیر در زمین ظاهر می‌شوند.
سرمربی تیم فوتبال خیبرخرم آباد تأکید می‌کند: امیدواریم هرچه سریع ترمسئولان به تیم برسند و مشکلات آن را حل کنند.

بومی بودن تیم
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان هم دراین‌باره،اظهار می‌کند: تیم خیبر یکی از تیم‌هایی است که بیشتر بازیکنان آن بومی هستند و این یک ویژگی منحصر به فرد است.
«علی یاورعزیزپور» با اشاره به این‌که این تیم بیشترین تماشاگر را دارد و این یک نقطه قوت برای ورزش استان است، می‌گوید: مهم‌تر این‌که با کمترین هزینه خود را در لیگ دسته اول فوتبال کشور حفظ کرده است.

ما متولی تیمداری نیستیم
عزیزپور با بیان این مطلب که ما به عنوان بخش دولتی متولی تیمداری نیستیم، می‌گوید: طبق قانون نمی‌توانیم مستقیم به باشگاه کمک کنیم چون بودجه ای برای آن در نظر گرفته شده است.
وی ادامه می‌دهد: همه تلاش خود را در بحث جذب بخش خصوصی به كار خواهیم گرفت و اگر بتوانیم اعتباری هم به تیم تزریق می‌کنیم.
عزیزپور بیان می‌کند: این اداره کل سال گذشته250میلیون تومان به تیم خیبر کمک کرد که 140میلیون را استانداری و بقیه را خود اداره کل پرداخت.مدیرکل ورزش وجوانان استان تأکید می‌کند: بیشتر از این درتوان ما نیست اما پیگیرهستیم تا بخش خصوص پای کار بیاید.
وی ادامه می‌دهد: کمک دیگر ما در بحث زمین است همه تیم‌ها زمین چمن را اجاره می‌کنند اما زمین و همه امکانات را بدون دریافت مبلغی در اختیار تیم قرار داده ایم.

نبود حامی مالی
رئیس هیأت فوتبال لرستان هم با بیان این که عمده‌ترین مشکل تیم خیبر مسائل مادی است، بیان می‌کند: این تیم هیچ پشتوانه مالی ندارد چون بخش خصوصی در استان وجود ندارد.


«همایون بهاروند»  می‌گوید: تنها دلیل ماندن تیم خیبرحمایت‌های استاندار بوده است.
وی می‌افزاید: اگر پیگیری‌های وی نبود تیم همان نیمه راه متوقف می شد.بخش دولتی هم به ورزش اهمیت چندانی نمی‌دهد.
بهاروند اظهار می‌کند: بازیکنان تیم خیبر از استعداد و توانایی بالایی برخوردارند. برخی تیم‌ها با میلیاردها تومان هزینه نتوانستند موفق باشند و در لیگ بمانند  اما تیم خیبر با وجود مشکلات مالی توانست خودش را حفظ کند.

 به بخش خصوصی امیدی نیست
رئیس هیأت فوتبال لرستان می‌افزاید: به بخش خصوصی برای حمایت از تیم خیبر امیدی نیست اما به پیگیری‌های استاندار امیدوار هستیم.
وی می‌افزاید: طرفداران خیبر تنها لرستانی‌ها نیستند بلکه استان‌های غرب کشور هم وضعیت تیم برایشان مهم است.
بهاروند ادامه می‌دهد: هفته گذشته فشارروحی وروانی بسیاری برما تحمیل شد چون می‌دانستیم خیل عظیمی از مردم منتظر نتیجه هستند.
بهاروند می‌افزاید: حضور 6هزار تماشاگر در استادیوم وگذراندن 4ساعت اوقات فراغت یعنی این که تیم برای نسل جوان مهم است و مسئولان باید به خودشان بیایند.وی معتقد است: این موضوع حتی برای استان درآمد زایی هم دارد زیرا حضورتیم‌های دیگر در استان یک تبلیغ و معرفی برای استان است.

نسرین صفربیرانوند

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top