دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به مشارکت مردم در حوزه های اقتصادی،گفت: سال گذشته 144 تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی در استان تشکیل شده است.
 

به گزارش افلاک، سید فرهاد ناصری نیا با بیان اینکه تحول و پیشرفت اقتصادی وقتی صورت می گیرد که مردم در کنار دولت فعالیت اقتصادی داشته باشند،اظهار کرد:مردم با حضور در حوزه اقتصادی و مشارکت در فعالیت های تولیدی به ویژه بخش تعاون که از اثرگذارترین بخش در حوزه اقتصاد و رفاه است می توانند وضعیت توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور را متحول کنند ، و بر همین اساس حمایت از تعاونی‌ها در مردمی سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد.

وی به فرایند تشکیل واحد ها و طرحهای اقتصادی به شکل تعاون در استان اشاره کرد و افزود:در سال ۱۴۰۲ با برنامه ریزی و همکاری با دستگاه های اجرایی و ترویج فرهنگ تعاون و ایجاد انگیزه لازم برای حضور مردم و جوانان فارغ التحصیلان دانشگاهی تعداد ۱۴۴ تعاونی با عضویت ۴ هزار و ۶۷۰ نفر در لرستان به ثبت رسید.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین تعاونی های تشکیل شده را در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت:از ۱۴۴ تعاونی ثبت شده در استان ۴۲ تعاونی صنعتی، ۳۲ تعاونی در حوزه خدمات، ۲۵ تعاونی در حوزه کشاورزی و ۲۴ تعاونی در حوزه مسکن و مابقی در سایر حوزه های مختلف اقتصادی تشکیل شده اند که با بهره برداری از این طرحهای تعاونی زمینه ایجاد اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را فراهم می کنند.

ناصری نیا ادامه داد: با همکاری بانک وسعه تعاون و پیگیری های وزارت تعاون مشکلات مالی و اعتباری ۲۳ واحد تعاونی استان در سال ۱۴۰۲ حل و فصل شد.

وی به توسعه بازارهای داخلی ، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و گفت : شرکتهای تعاونی لرستان پارسال توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم ، سنگ های تزیینی ، زعفران ، محصولات دامی و کشاورزی و داروهای گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها حدود ۲۹ میلیون و ۷۰۵ هزاردلار ارز وارد کشور کنند.

ناصری نیا با بیان اینکه مهم‌ترین راهبردهایی حمایت و تداوم تعاونی را توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی این طرحها را ارائه آموزش‌های لازم عنوان کرد و بیان کرد : در راستای ترویج فرهنگ تعاون و همچنین آشنایی تعاونگران با دانش روز و توانمند سازی آنان طی سال گذشته ۳۲ هزار ۶۶۹ نفر ساعت آموزشهایی در زمینه مدیریتی ، حقوقی و تخصصی بصورت مجازی و حضوری توسط کارشناسان حوزه تعاون ارائه شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به منویات مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و تصریح کرد : رشد و جهش تولید مهمترین شعار امسال است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری مردم را در این حوزه می طلبد و تعاون یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است که به مساله عدالت در بعد اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد ضمن اینکه در دین اسلام نیز به آن پرداخته شده است و ترویج فرهنگ تعاون مهمترین راه ورود مردم به این بخش لازم و ضروری است.

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top