به گزارش  پایگاه خبری افلاک ورزشی، ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری لرستان، شهردار و  اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی ورزش خرم‌آباد سالن ورزشی چند منظوره شهید حشمت‌الله بیرانوند در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این مراسم اظهار کرد: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری که امر به ورزش را امر به معروف دانستند، شورای شهر خرم‌آباد از ابتدای کار خود در دوره چهارم توجه ویژه‌ای به مسایل فرهنگی و ورزشی داشته است که بر همین اساس در اولین اقدام خود سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری را راه‌اندازی کرد که شاید بهترین هدیه شورا به مردم باشد.

جافر وفایی گفت: طی دو سال گذشته شورای شهر خرم‌آباد توجه ویژه‌ای به بخش زیرساخت‌ها داشته است و در حال حاضر تمام پارک‌های سطح شهر مجهز به ست ورزشی بوده، ضمن اینکه ساماندهی دریاچه کیو به عنوان یکی از قطب‌های ورزشی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به توجه ویژه شورای شهر خرم‌آباد به اماکن ورزشی با تفاهم با بخش خصوصی که در حال ساخت برج‌های دو قلوی کیو است، سالن ورزشی 22 بهمن نیز خارج از سهم 25 درصدی شهرداری از این طرح توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

این عضو شورای شهر خرم‌آباد بیان داشت: در راستای کمک به ورزش حرفه‌ای در استان مقرر شده است، 300 میلیون تومان از طرف شورای شهر به تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد برای حضور موفق در لیگ آزادگان کمک شود.

وفایی ساخت فرهنگسرا را یکی از نیازهای اصلی شهر خرم‌آباد دانست و اضافه کرد: امروز خطرهای زیادی از جمله اعتیاد در کمین جوانان ماست که ورزش می‌تواند نقطه مقابل این خطرات باشد و جوانان را از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دور نگه دارد، لذا باید توجه ویژه‌ای نسبت به ورزش داشته باشیم. 

در ادامه این مراسم یحیی عیدی بیرانوند، شهردار خرم آباد گفت: تامین آب دریاچه کیو اقدام خوبی بود که توسط شهرداری و با همکاری استانداری و شورای شهر صورت گرفت و این مجموعه آبی را به جوانان هدیه کردیم.

وی در خصوص سالن ورزشی شهید حشمت اله بیرانوند گفت: این سالن به صورت چند منظوره است و برای ورزش های کشتی، فوتسال و بدنسازی ساخته شده  و مبالغ زیادی نیز برای آن صرف شده است.

شهرداری خرم آباد بیان داشت:  این سالن در مناطق محروم اسد آبادی و همجواری کوی علی آباد در نظر گرفته شد تا جوانان این منطقه نیز بتوانند از خدمات ورزشی بهره مند شوند.

عیدی بیرانوند افزایش سرانه فضای سبز در شهر خرم آباد را یکی از اقدامات شهرداری عنوان کرد و بیان داشت:تلاش شهرداری رفتن به سمت کارهای بزرگ است و در نظر دارم فضای سبز و مکان های تفریحی را در شهر افزایش دهیم.

 

وی گفت: اگر مکان های تفریحی مانند آبشار طلایی، پارک کاسیت و پارک فرهنگ ظرف دو سال آینده به بهره برداری برسد سرانه فضای سبز در خرم آباد دوبرابر می شود.

شهردار خرم آباد از افتتاح پارک های محله ای هم خبر داد و گفت: از 20 روز آینده افتتاح پارک های محله ای را در دستور کار داریم که امیدواریم با ایجاد این فضاسازی ها در شهر خرم آباد را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

عیدی بیرانوند در خصوص پل های در دست ساخت در خرم آباد نیز اظهار داشت: پل 9 دی و مازیار تا یک ماه آینده افتتاح می شوند و پل جهادگران نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد. دو پل دیگر نیز در جنب پارک بهشت، توسط یک خیر در حال ساخت است.

وی با اشاره به ساخت واحد های مسکونی در منطقه گِل سفید نیز بیان داشت: شهرداری به مناطق حاشیه نشین توجه دارد و طبق تفاهم نامه ای که با خیرین مسکن ساز منعقد کرده ایم قرار است که 42 واحد مسکونی در منطقه گل سفید احداث شود و این واحد ها به مردم همان منطقه واگذار شود تا ملک های فرسوده عرصه ای برای ساخت و ساز های جدید باشد.

شهردار گفت: 10 درصد از هزینه ساخت این واحد های مسکونی را شهرداری و مابقی را خیرین تقبل می کنند.

عیدی بیرانوند ساخت برج های دوقولی منطقه کیو را یک برند برای شهر عنوان کرد و گفت:بزرگترین مجموعه اداری تجاری خرم آباد بانک صادرات با 13 ط بقه است، در صورتی که برج های دوقولوبا 33 طبقه و زیربنای 165 هزار متری یک برند خوبی محسوب می شود و معادل دو سال ساخت و ساز در شهر است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اختلاف و تشویش موجب عقب گرد می شود؛ افزود: ما برای توسعه نیازمند مشارکت نخبگان و دوری از اختلاف و تشویق هستیم و تا زمانی که گرفتار اختلاف و حاشیه باشیم پیشرفت نخواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تیم ورزشی آتش نشانی خرم آباد به دلیل کسب مقام در مسابقات ورزشی و جمعی از فعالان عرصه شهرداری تقدیر بهعمل آمد.

شهردار خرم‌آباد نیز گفت: این مجموعه ورزشی با اعتباری بالغ ‌بر ۱۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

«یحیی عیدی‌بیرانوند» افزود: این مجموعه دارای سالن کشتی، بدن‌سازی و نیز امکان برگزاری ورزش‌هایی نظیر فوتسال، والیبال و بسکتبال است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری خرم‌آباد توجه ویژه‌ای به امر ورزش دارد و احداث سالن‌های ورزشی در این شهرستان همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار بیان کرد: سالن ورزشی چند منظوره شهید بیرانوند در پارک نسترن خرم‌آباد و نزدیک میدان دانشجو قرار دارد. 

 گزارش وعکس رضا میرزایی

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی