دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 65 زوج دانشجو از این دانشگاه، پیوند آسمانی خود را جشن گرفتند.
 
به گزارش افلاک، حجت‌الاسلام مهدی مرادیان اظهار کرد: 65 زوج دانشجو به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان ازدواج خود را جشن گرفتند.

وی بابیان اینکه در این مراسم علاوه بر برگزاری مراسم عقد یکی از زوج‌های دانشجو به‌عنوان نمونه و چند برنامه شاد دیگر، کارگاه آموزشی ارتباطات زناشویی و راه‌های تحکیم خانواده توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودی از مبلغین حوزه علمیه قم و مشاور خانواده برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن مجید ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرمایند ما شمارا زوج آفریدیم تا رشد کرده و به آرامش برسید.

مرادیان اضافه کرد: آرامش زمینه رشد انسان خواهد بود و اهمیت این موضوع از این آیه قرآن قابل‌درک است. مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: مودت و رحمت دو اتفاق مهمی است که ازدواج به آنها منتهی خواهد شد.

وی در تعبیر مودت و رحمت تصریح کرد: یکی از تفسیرهای مهم در مورد این دو مقوله این است که مودت یعنی این‌که محبت طرفینی باشد و رحمت یعنی دستگیری هرکدام از زوجین در زمان بروز مصائب و مشکلات از زوج دیگری است.

مرادیان خاطرنشان کرد: تعبیر دیگر این‌که رحمت، احساس علاقه و محبت و مودت ابراز علاقه و محبت از سوی زوجین نسبت به یکدیگر است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و ضرورت شناخت زوجین از یکدیگر در یک تا دو سال ابتدای زندگی اشاره کرد و گفت: یک تا دو سال ابتدای زندگی باید دقت کرد و شناخت را ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: متأسفانه خیلی از مشکلاتی که برای برخی زوج‌های ما به وجود می‌آید نتیجه همین عدم شناخت‎هاست.

مرادیان تأکید کرد: در روایات نقل‌شده است که بعضی از مردها زنان خود را بهشتی می‌کنند و بالعکس برای خانم‌ها نیز به همین شکل است.

گفتنی است در این مراسم هدایای نقدی و هزینه سفر آموزشی- زیارتی به مشهد مقدس نیز از طرف دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز به این زوج‌ها اهدا شد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top