دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همانگونه که به دشمن سیلی می‌زنیم باید به مفسد داخلی نیز سیلی زد.
 
به گزارش افلاک، آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی در نهمین دوره همایش بین المللی سیره علوی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علامه طباطبایی لرستان برگزار شد با بیان اینکه سه گرایش فلسفی مهم وجود دارد که دو گرایش مربوط به اروپا و یک گرایش مربوط به امریکا است، اظهار کرد: فلسفه معاصر دو گرایش دارد که شاخص‌هایی دارد، البته در این فلسفه‌ها اختلافاتی از منظر عقلی و علمی به علوم انسانی و نگاه به انسان وجود دارد که مخرج مشترک آنها این است که دین کارایی ندارد.
 
وی اضافه کرد: آنان معتقدند دوره جوانی دوره فلسفه و دوران بلوغ دوره علم است و روزگاری بشر به خاطر جهالتش از خدا پیروی می‎کرد.
 
این عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه متأسفانه مسیحیان تصویر غلطی را طی هزار سال از دین ایجاد کردند و دیدگاه غربی‌ها این بود که نمی‌شود هم عالم بود و هم متدین؛ آمریکایی‌ها در مقابل تفکر اروپایی‌ها معتقد بودند که دین، زمان و کارایی خود را از دست داده است. البته در این راستا نیز آیت الله مطهری در کتاب علل گرایش در مادی گری عملکرد هزارساله کلیسا را تفسیر کرده است.
 
وی گفت: غربی‌ها معتقدند دین برای گوشه مسجد، یکشنبه‌های آخر هفته، ایجاد آرامش روانی و سلامت در عرصه خانواده و جامعه است. در چنین فضایی انقلاب اسلامی به وجود آمد بلوک شرق و غرب می‌گفتند مگر می‌شود دین انقلاب ایجاد کند و مارکسیسم‌ها می‌گفتند دین افیون توده‌ای‎هاست و روبنایی است که طبقه حاکم برای توجیه ظلم خود دارد. همچنین روشنفکران بیمار اظهار داشتند امکان ندارد دین منشا تحول اجتماعی و بنیادین شود و حداکثر فضایی که برای دین بود فضایی بود که امریکایی‌ها ایجاد کردند.
 
فرحانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه دست بلند کرد و افزود: علمای اسلام به داد اسلام برسید و ایشان در شرایطی انقلاب را شروع کردند که داخل کشور باور نمی‌کردند چراکه دو شخصیت مهم نظیر آیت الله کاشانی و آیت الله بروجردی رحلت کرده بودند در چنین فضایی امام خمینی با تاسی به سیره علوی گفت: نمی توانیم دست از اسلام برداریم و با اقتدا به سیره امام علی(ع) برای نصرت اسلام وارد شد و امام را دستگیر کردند اما شاگردانش نظیر آیت الله مطهری، آیت الله خامنه‌ای، آیت الله بهشتی و مفتح آمدند و فرهنگ امام یعنی همان احیای سیره علوی را به نسل آن روز تزریق کردند. در آن زمان جامعه ما به فرهنگی نیاز داشت تا نگاهش عوض شود و خوشبختانه فرهنگ سیره علوی در جامعه جا افتاد و انقلاب پیروز شد.
 
فرحانی با اشاره به اینکه تثبیت انقلاب و دوران دفاع مقدس با تأسی از همین سیره علوی به انجام رسید و این در حالی بود که جامعه شناسان غربی می‌گفتند اینها تاثیر دین نیست بلکه شخصیت کاریزمای آیت الله خمینی است که جلو افتاده و جریانات سیاسی را مدیریت می‌کند. آنها فکر نمی‌کردند این کار دین باشد و متوقع بودند پس از رحلت ایشان همه چیز تمام می‌شود در حالی‎که امام خمینی با کمک مردم حوزه و دانشگاه انقلابی، انقلاب و دفاع مقدس را مدیریت می‌کردند.
 
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در شرایطی از دنیا رفت که آمریکایی‌ها در خلیج فارس کشتی ایران را می‌زدند، تأکید کرد: امام راحل رفت و امام فاضل ما رهبری سکان انقلاب را به دست گرفت و در این سی سال مدیریت ایشان مسیربه تأسی از سیره علوی بوده است.
 
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما می‌توانیم با سیره علوی انقلاب را مدیریت کنیم و پس از سی سال غربی‌ها می‌گویند دکترینی به نام ولایت با محوریت امام راحل و حاضر به وجود آمده و در این حرکت نشان دادیم که کوتاه‌ترین راه رسیدن به نتیجه دکترین ولایت است. 
 
فرحانی با بیان اینکه در عرصه فناوری‌های نو، هسته‌ای، هوافضا، سلول‌های بنیادی و ... شتاب حرکت ما نسبت به دنیا بسیار بالاست، بیان کرد: در چنین برهه‌ای غربی‌ها به دانش و تخصص ما پی بردند و حرکت علمی ما در ایران در سایه سار ولایت شکل گرفت.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از چهار دولت حمایت کرد و به همه هم تذکر داده است، عنوان کرد: دکترین ولایت این است که دفاع می‌کند، امید ایجاد می‎کند، نقاط چالش را تذکر می‌دهد، پیشگیری می‌کند و اشک مسئولان را در برخی جلسات درمی‌آورد.
 
وی در ادامه با اشاره به فضایل حضرت زهرای مرضیه(س) افزود: حضرت زهرا(س) اسوه موعود است چراکه زمان حیات حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) را درک کرده و نشان داده است که راه نجات انسان تبعیت از امامت است.
 
فرحانی با تأکید بر اینکه ما دو امام(حاضر و راحل) داشتیم که باید مطالبات آنان را عملیاتی کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری توانست انقلاب را با سیره علوی و با عزت مدیریت کند و امروز انقلاب ما محور حرکت‌های جهانی است. بسیج ما نیز بسیج ایران نیست بلکه بسیج جهان است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اینکه مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد و فرهنگ مطالبه از ما دارد اما سی سال است که زمین مانده است، افزود: در عرصه سیاست جلو هستیم، در عرصه مدیریت نیز توانستیم مدل‌های جدید ارائه کنیم اما در عرصه اقتصاد عقبیم و در عرصه فرهنگ مشکل داریم.
 
وی اضافه کرد: پیکره جامعه ما زخم‌هایی دارد که همایش‌هایی مانند سیره علوی باید این زخم‌ها را درمان کند امروز دنیا نگاه می‌کند که انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و اقتصاد مدلی بومی و مبتنی بر سیره علوی که نجات بخش بشریت باشد را رقم بزند.
 
فرحانی با بیان اینکه روزی که امام انقلاب را شروع کرد آمریکایی‌ها گفتند دین فقط برای مسجد است و امام در پاسخ آنها گفت این دین اسلام آمریکایی است و در عمل توانست اسلام آمریکایی را شکست دهد. در حال حاضر اسلام علوی و محمدی حاکم است، اضافه کرد: در عرصه اقتصاد و فرهنگ چه باید کنیم؟ اولین کار مهم شما برگزارکنندگان سیره علوی همین است بدانید این کار شما مبارزه است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این انقلاب ادامه دارد و اینکه بعضی‌ها می‌گویند انقلاب تمام شد و حالا برگردیم به زندگی عادی خود، خیانت کرده‌اند چراکه انقلاب هنجارهای جدیدی را به وجود آورده و حفظ این هنجارها تداوم انقلاب است، تصریح کرد: امروز مبارزه نیاز است تا جامعه ما اسلامی شود چراکه در جامعه مشکل اشرافی گری و آلودگی در بدنه اجرایی کشور و هر سه قوه وجود دارد، مبارزه لازم داریم تا جامعه ما شاخصش شاخص جامعه علوی شود. مگر می‌شود مفسد اقتصادی داشته باشیم، فساد و قاچاق سازمان یافته را شاهد باشیم و انتظار چرخیدن چرخه تولید را داشته باشیم. 
 
وی عدالت را مبنای حرکت انقلاب دانست و با بیان اینکه فرهنگ عدالت را مطهری به دانشگاه و بهشتی به اروپا صادر کرد، همچنین رهبری در مشهد با جوانان موضوع را در میان گذاشت تا انقلاب به پیروزی رسید، عنوان کرد: امروزفاصله بین فقیر و غنی زیاد شده، مملکت را با شعار نمی‌توان اداره کرد.
 
فرحانی با تأکید بر اینکه همانگونه که به دشمن سیلی می‌زنیم باید به مفسد داخلی نیز سیلی زد، انحصارات برداشته شود، چراکه این درد مدیریت کشور ماست؛ درست است که کمیته امداد کار خوب انجام می‌دهد اما مُسکنی است و این درد یک دولت نیست بلکه درد نظام است، یادآور شد: باید جریان اقتصادی در ایران براساس سیره علوی باشد چراکه این حرکت یک مبارزه است.
 
وی گفت: تحت تاثیر حجم مقالات علمی و پژوهش‌های زیاد در این همایش قرار گرفتم و اگر می‌خواهیم خواسته‌ای تحقق یابد باید به صورت گفتمان پذیرفته شود، اقتصاد مقاومتی گفتمان نشده است در حالی‌که مدل علوی وحدت حوزه و دانشگاه این است که به گفتمان تبدیل شده، آفرین بر نماینده ولی‌فقیه در لرستان و جهاد دانشگاهی استان به خاطر برگزاری چنین همایش‌هایی.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 26 مهر ماه 96 مبنی براینکه به قدرت اقتصاد اهتمام کنید، قدرت اقتصاد با وابستگی به این و آن حاصل نمی‌شود، بنده از قدیم بارها گفته‌ام با سرمایه گذاری خارجی در کشور موافقم، هیچ مخالفتی ندارم غربی یا اروپایی باشد، منتها تکیه اقتصاد کشور نباید به ستونی باشد که با نعره امثال ترامپ بلرزد، افزود: ارزیابی انقلاب اسلامی براساس قدرت اقتصادی و اجرایی شدن مدل عدالت در دکترین ولایت است و امروز توقع جوانان ایران و مردم غیور ما که هر جا خواسته‌ایم سرمایه گذاری کرده‌اند این مدل است.
 
وی تأکید کرد: اگر جامعه‌ای مشرک باشد اما عدالت در آن اجرا شود از بین نمی‌رود و اگر جامعه‌ای براساس عدالت حرکت کند توزیع ثروت در آن عادلانه باشد، فقیر و غنی احساس ظلم نکنند، این جامعه می‌ماند ولو مشرک باشد اما اگر در جامعه‌ای ظلم و تبعیض باشد مشکل پیدا می‌کنیم.
 
فرحانی با اشاره به اینکه خبرگان در دوره اخیر براساس مطالبات رهبری و پیگیری مساله مطالبه‌گری تلاش خوبی کرده است، گفت: کمیسیون سیاسی و اجتماعی را برای اولین بار به سه کمیسیون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تقسیم کرد تا تماس بزرگان با بدنه اجرایی کشور تقویت و مطالبه رهبری در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ را مطالبه کنیم در این راستا رهبری راضی بودند ماموریت مهم و رصد اندیشه ورزی را به خبرگان واگذار کردند تا بتوانیم نگاه کلان به نظام و حرکت نظام داشته باشیم.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top