دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تلفات در محورهای برون‌شهری و روستایی استان 3.6 درصد کاهش یافت.

به گزارش افلاک، مصطفی ملکی صادقی در چهارمین جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی استان سال‌جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون‌شهری و روستایی در استان لرستان با 3.6 درصد کاهش همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه امسال در مجموع تلفات ناشی از تصادفات در همه محورهای درون‌شهری، برون‌شهری و روستایی استان 1.6درصد کاهش داشته است همچنین آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای درون شهری با 8.6 درصد افزایش روبرو شده در حالی‌که تلفات محورهای روستایی با 47.2 درصد کاهش همراه بوده است.

ملکی صادقی در پاسخ به تناقض آمارهای ارائه شده افزود: مبنای آمار مرگ و میر نهایی ناشی از تصادفات آمار ارسالی سازمان پزشکی قانونی کشور به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که آمارهای استانی براساس آن اصلاح می‌شوند. در کشور تعداد تلفات تصادفات غیرترافیکی نظیر تصادف در زمین کشاورزی و ... در آمار نهایی لحاظ نمی‌شود در حالی‌که در آمار اخیر مدیرکل پزشکی قانونی استان 71 نفر تلفات تصادفات غیرترافیکی به سرجمع تلفات اضافه شده بود که نگرانی‌هایی را در سطح جامعه به‌وجود آورد. 

در این جلسه سرهنگ مرتضی چغلوند، رئیس پلیس راه استان لرستان هم سخنان معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را تایید و مقرر شد در پنجم هرماه در جلسه‌ای با حضور پلیس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پزشکی قانونی هماهنگی لازم درخصوص سوانح انجام شود.

پیش از این مدیر کل پزشکی قانونی لرستان گفته بود: مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در استان 41.1 درصد افزایش داشته است.

دکتر حمیدرضا نظیفی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 429 نفر در جریان تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: این تعداد فوتی حوادث رانندگی را به لحاظ تفکیک جنسیتی 350 نفر ‏مردان (برابر با 81.5 درصد ) و 79 نفر زنان (برابر با 18.5 درصد ) تشکیل داده‌اند.

‏ وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده میزان آمار فوت شدگان ناشی از حوادث ‏رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان در 9 ماهه سال قبل نیز تعداد 304 نفر ثبت شده که شامل 247 مرد و 57 زن بوده است. ‏

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 7084 مصدوم ‏حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل5447 نفر مرد و 1637 نفر زن بوده‌اند. 

نظیفی با بیان اینکه آمار مصدومین حوادث رانندگی در این مدت در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ‏قبل 0.1 درصد افزایش یافته است، افزود: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار پزشکی قانونی لرستان ‏نشان می‌دهد در 9 ماهه سال گذشته (1395) نیز مجموعأ 7073 پرونده ناشی از مصدومین ‏حوادث رانندگی در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شده که تعداد 5417 نفر را مردان و ‏1656 نفر دیگر مراجعان نیز سهم زنان بوده است. ‏

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top