آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: دانشجویان برنامه‌های حفاظتی محیط زیست را به گفتمان و مطالبه عمومی در سطح جامعه تبدیل کرده‌اند.

به گزارش افلاک، رامین جانی‌پور در نشست منطقه هفت باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان بر اساس رصد، امکان‌سنجی و نیازسنجی جامعه برنامه‌هایی را در طول سال‌ تدوین کرده و یکی از موضوعات مهمی که به آن پرداخته، محیط زیست است.

وی ادامه داد: سازمان دانشجویان با توجه به ظرفیت، پتانسیل خوب، بالای دانشجویی و دانشگاهی که وجود دارد قصد راهبری در عرصه محیط زیست و انجام برنامه های کاربردی دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه بیان کرد:  برنامه‌های تدوین شده در این سازمان طی چندین سال نتایج خوب و مثمرثمری برای کشور داشته و توانسته جامعه را به گونه‌ای هدایت کند که دغدغه محیط زیست در تمام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی در کشور وجود داشته باشد.

جانی‌پور خاطرنشان کرد: سعی کردیم در برنامه‌های زیست محیطی سالانه و برگزاری گردهمایی‌ها، تشکل‌های دانشجویی همگرایی، هم‌اندیشی و هم‌افزایی داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان به برنامه‌های سازمان دانشجویان این واحد اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها، استفاده از اساتید علمی و افرادی که به صورت تجربی و حتی فعالیت‌های میدانی داشته‌اند باعث شده تجربه و دانش با هم تلفیق شده و به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها و هم افزایی را شاهد باشیم.

جانی‌پور بیان کرد: توانسته‌ایم با فعالیت‌های دانشجویی از قبیل ایجاد نهالستان‌ها، خزانه‌های ژنتیکی، برنامه‌های پاکسازی محیط زیست، حضور در روستاها و آموزش روستائیان، نشست‌های تخصصی و جلسات کاربردی با مسئولین حضور دانشجویان را پررنگ‌تر کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه هم اکنون وفاق و همدلی میان مسئولین و مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست به وجود آمده است، گفت: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی نیز ایجاد حساسیت در خصوص محیط زیست بین مسئولان است.

وی با بیان اینکه دانشجویان یاور و مددکار مسئولین هستند، اظهار کرد: این جوانان، دانش، انرژی و بلوغ اجتماعی که در بین‌شان تبلور یافته را به عنوان یک انسان منتقد و متفکر در خدمت مسئولین قرار داده‌اند.

جانی‌پور با اشاره به وجود تشکل‌های دانشجویی صیانت از محیط زیست بیان کرد: این افراد شبکه‌ای با بیش از چند هزار عضو دانشجو تشکیل داده‌اند که می‌تواند به عنوان بهترین پتانسیل در منطقه زاگرس، مدیران و مسئولان را در راستای محیط زیست یاری دهد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: حضور این دانشجویان می‌تواند میزان مشارکت‌های اجتماعی در زمینه بحث فرهنگ‌سازی و عملیاتی کردن برنامه‌های حفاظتی محیط زیست را افزایش و آن را به گفتمان و مطالبه عمومی در سطح جامعه تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولین بتوانند در این زمینه اهتمام داشته باشند می‌توانند قدم‌های مثبتی بردارند؛ همانطوری که در بخش منابع طبیعی و محیط زیست استان طی چند سال اخیر گام‌های موثر و خوبی برداشته شده و نشان می‌دهد این همدلی و همیاری وجود دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان در پایان اظهار امیدواری کرد این همدلی و همفکری به همکاری و همیاری مفید و موثردر زمینه حفاظت از محیط زیست کشور تبدیل شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top