آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان شفافیت و رفع فقر مطلق را مهم‎ترین ویژگی لایحه بودجه ۹۷ برشمرد و گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ به مقابله با ریزگردها، صادرات غیرنفتی، رفع فقر مطلق، مشارکت عمومی و عدالت اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است.
به گزارش افلاک، علی هادی‌چگنی در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۷ حذف فقر مطلق و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه را مهمترین ویژگی بودجه سال ۹۷ دانست و گفت: در این بودجه تلاش شده تا در خصوص اجرای عدالت اجتماعی، حذف فقر مطلق و توجه به افراد کم بضاعت اقدام شود.
وی تخصیص بودجه‌ها را مبتنی بر عملکرد و فعالیت دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: یکی‌از مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه ۹۷، شفافیت است این درحالی است که در این بودجه به موضوعات ریزگردها، آب، محیط زیست، حمل‌ونقل ریلی و عمومی، توجه به مسکن و بافت‌های فرسوده، و تقویت بنیه دفاعی کشور، توجه خاصی شده است.
چگنی، با اشاره به این‌که تمرکززدایی در خصوص بودجه جاری از ۴ درصد به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: در لایحه بودجه یاد شده ۴۸ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده این در حالی است که رقم ردیف‌های متفرقه از ۳۳۷ مورد به ۱۳۸ ردیف کاهش پیدا کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در ادامه تشکیل شورای «دانا» را گامی مهم در رفع برخی موانع مهم پیش‌روی توسعه لرستان دانست و تصریح کرد: شورای دانا یا شورای راهبردی توسعه در لرستان برنامه خوبی است که از سوی استاندار راه اندازی شده است کمااینکه در سطح کشور نیز چنین شورایی وجود دارد.
وی به جنبه مشورتی و هم‌فکری شورای دانا اشاره کرد و افزود: شورای دانا کار اجرایی انجام نمی‌دهد، بلکه جنبه هم‌فکری و مشورتی دارد و برای رفع مشکلات و معضلات خاص راه‌حل ارائه داده و از کمک نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، رئیس‌‌کل دادگستری و نمایندگان مجلس استفاده می‌کند و خروجی آن در روند توسعه‌‌‌ای استان، تاثیرگذار خواهد بود.
مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top