دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مسئول امور استان‌ها و طرح یاوران معنوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور گفت: در ایام اربعین ۱۵ سخنران کشوری و ۱۵ مداح ملی ازجمله حدادیان، میرباقری و حجت‌الاسلام پناهیان در نجف و کربلا سخنرانی خواهند داشت.

به گزارش افلاک، حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی در همایش یاوران معنوی و فعالین اربعین حسینی، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت محدود شهر کربلا به زائران اربعین توصیه می‌شود که حضورشان در کربلا را مدیریت و کوتاه کنند و آداب زیارت اربعین را با اخلاص به‌جا بیاورند.

وی افزود: تمام موکب‌های اعزامی از استان‌ها، ملزم به اجرای پیوست فرهنگی هستند و اعزام روحانی مهم‌ترین پیوست فرهنگی موکب‌های اعزامی به عتبات عالیات است.

مسئول امور استان‌ها و طرح یاوران معنوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور ادامه داد: طرح «نائب‌الشهید» و طرح «تکه تکه‌های قلب من با تو ای حسین(ع)» از مهم‌ترین طرح‌های ملی ستاد اربعین کشور هستند که امسال اجرا خواهد شد. همچنین کتاب «راهنمای اربعین» و کتاب «ره‌پویه» در اربعین حسینی امسال بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران هیچ‌گونه تبلیغات محیطی در طول ایام اربعین در عراق نخواهد داشت، به راهبردهای جریان فرهنگی اربعین حسینی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: تکریم مردم عراق، تعظیم مرجعیت عراق، احترام به قوانین و حکومت عراق مهم‌ترین راهبردهای جریان فرهنگی اربعین حسینی ابلاغی مقام معظم رهبری هستند.

حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی بر حضور و زیارت بانوان به‌صورت کاروانی، تاکید و اظهار کرد: بانوان از حضور در مراسم اربعین به‌صورت انفرادی پرهیز کنند یا حتی‌الامکان با محارم خود به زیارت بروند.

مسئول امور استان‌ها و طرح یاوران معنوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور در خصوص نوع زیارت مردم عراق خاطرنشان کرد: طبق روایات و سنت مردم عراق، محدوده منطقه کربلا موضوعیت زیارت دارد و به محض ورود به منطقه کربلا به امام حسین(ع) سلام می‌دهند و بر می‌گردند.

وی بر لزوم نهادینه کردن احترام به حاکمیت عراق را در بین زائران اربعین حسینی کشور توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: تمام فعالیت‌های ستاد اربعین حسینی کشور از جنس مردمی است لذا جهت امور فرهنگی از کمک های مردمی استفاده شود.

حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی در ادامه به تقدیر و تشکر مرجعیت عراق از ستاد اربعین کشور ایران، اشاره و خاطرنشان کرد: تشکر آیت‌الله سیستانی از ستاد اربعین کشور مرهون تلاش روحانیت بود این در حالی‌است که بدون حضور روحانیت امکان راهبری و مدیریت اربعین حسینی وجود ندارد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top