آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس اداره محیط زیست خرم‌آباد از برخورد با آتش‌زن‌های اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

کامران فرمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: هر ساله عده‌ای از کشاورزان جنوب شهر خرم‌آباد پس از برداشت محصول اقدام به آتش زدن‌ کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی آن می‌کنند که سبب ایجاد آلودگی هوا و مزاحمت برای مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: آتش زدن کاه و کلش باور غلط و زیانباری است که میزان نفوذپذیری خاک را کاهش داده و مواد آلی خاک را از بین می‌برد.

فرمان‌پور با بیان اینکه این اقدام میزان فرسایش آبی و بادی را افزایش می‌دهد، افزود: این سنت غلط علاوه بر خسارت جبران‌ناپذیری که بر خاک دارد کیفیت و عملکرد محصول را در سال آینده کاهش می‌دهد.

رئیس اداره محیط زیست خرم‌آباد تصریح کرد: با وجود تذکراتی که از سوی این اداره به کشاورزان داده می‌شود اما هنوز هم شاهد آتش زدن مزارع هستیم و بیشتر کشاورزان این کار را هنگام عصر و شب انجام می‌دهند تا از چشم‌ها پنهان بماند. در همین راستا با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری طبق ماده بیست قانون هوای پاک و ماده 688 مجازات اسلامی 44 نفر از این کشاورزان به خاطر ایجاد آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمان‌پور خاطرنشان کرد: طبق ماده بیست قانون هوای پاک، سوزاندن پسماندهای کشاورزی و نیز بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

 

خبر: آرزو جافری

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top