دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرگ و میر مادران لرستان در شش ماهه نخست امسال تنها یک مورد بوده و این رقم در مدت مشابه سال قبل که سه مورد بوده، 6.6 درصد کاهش نشان می‌دهد،

دکتر پیمان آسترکی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: شاخص مرگ و میر نوزادان در سال گذشته 6.3 نفر بوده که در نیمه نخست نخست امسال 6 نفر گزارش شده و این در حالیست که این نورم در کشور 7.2 نفر است. 

وی اظهار کرد: مادران پرخطر افرادی هستند که دارای فشار خون بالا، مسمومیت بارداری و خونریزی حین بارداری هستند.  تمام بانوان باردار تا هنگامیکه نزدیک زایمان‌شان است در روستاهای لرستان پایش می‌شوند و این یکی از علل موثر کاهش مرگ و میر مادران باردار در استان محسوب می‌شود.  همچنین با راه‌اندازی اورژانس هوایی برای رسیدگی به مادران باردار در مناطق صعب‌العبور، سطح دسترسی به مراکز درمانی افزایش یافته و این مهم نیز از دیگر عوامل مؤثر در کاهش مرگ و میر مادران بوده است. هر مادر بارداری که به هر دلیلی به بیمارستان مراجعه می‌کند از رئیس شبکه بهداشت و بیمارستان گرفته تا پرسنل بخش زایمان به صورت تیمی و دقت بیشتر وارد عمل می‌شوند تا برای وی مشکل ایجاد نشود.

 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دقت زیادی روی مرگ و میر و موارد پرخطر داریم. پرونده بانوانی که زایمانشان عارضه‌دار می‌شود، در کمیته بررسی که با حضور رئیس دانشگاه، معاون درمان، بهیار و پزشکان تشکیل می شود، بررسی و نقاط قوت و ضعف شناسایی می‌شوند. 

 
این مسئول با بیان اینکه 341 تخت ویژه در استان وجود دارد، اضافه کرد: در مجموع در استان 132 تخت ICU ، 136 تخت CCU و 73 NICU  وجود دارد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top