دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: لوبیا تمامی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن انسان را داراست.

محمدحسن کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در تولید هر محصول تاریخ کاشت مناسب است به طوری که کاشت دیر یا زودهنگام موجب کاهش تولید تا حد صفر می‌شود.

وی اضافه کرد: ترکیب مناسبی از حبوبات و غلات می‌تواند سوء تغذیه و کمبود اسیدهای آمینه را در چرخه غذایی انسان‌ها برطرف سازد.

کوشکی، لوبیا را دارای بهترین پروتئین گیاهی عنوان کرد و افزود: این گیاه تمامی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن انسان را دارد و همچنین سرشار از املاح معدنی و فیبر است.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: تثبیت زیستی نیتروژن یکی از ابعاد مهم کشاورزی پایدار و احیای اراضی سیستم‌های زراعی بود که از ویژگی‌های بارز حبوبات است. به واسطه توانایی این مکانیسم در حبوبات، قرار دادن آنها در تناوب به پایداری سیستم‌های زراعی کمک می‌کند.

کوشکی خاطرنشان کرد: میانگین دمایی مناسب برای جوانه زدن لوبیا 15 درجه سانتی‌گراد بوده که این دما در مناطق مختلف لوبیاکاری لرستان از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد است.

این محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان یادآور شد: طول دوره رسیدن ارقام و توده‌های لوبیا از 85 تا 115 روز متفاوت است و باید در کاشت آنها به این موضوع دقت شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top