آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: یکی از چالش های پیش‎روی کشور مشکلاتی است که در صندوق بازنشستگی است که باید رفع شود.

به گزارش افلاک، مهرداد غضنفری در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: ما وظیفه داریم به مشکلات بازنشستگان رسیدگی کنیم چراکه آنان سی سال از عمر خود را به کشور خدمت کرده‎اند. بازنشستگی در حقیقت یک فصل جدیدی از دوران زندگی است که به عنوان مدال افتخار آمیز بیانگر خدمات صادقانه بازنشستگان است. اگر اینگونه تقدیرها از بازنشستگان نباشد، حاصل آن بی‎انگیزگی و ناکارآمدی قشری است که قرار است بعد از بازنشستگان به ارائه خدمت بپردازند. ما به عنوان دولتمردان باید از این دست تقدیرها را برای بازنشستگان به عنوان قشری که سال‎ها خدمت صادقانه کرده‎اند داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اضافه کرد: ما در یک مقطعی از تاریخ شاهد سیاست‎های نابهجایی بودیم که آثار آن را در همه ابعاد دیدیم و این آثار به قشر بازنشستگان نیز رسیده بود. در این مقطع بحث بازنشستگی پیش از موعد بدون استدلال درست و نپرداختن به حقوق و مزایای این قشر رخ داد.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بازنشستگان داشت که نمونه آن اختصاص 132 میلیارد تومان بابت مطالبات  صندوق بازنشستگی  در سال گذشته بود که معادل هزینه عمرانی کل کشور بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: اگر می‎خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید مسیر کارآفرینی را در کشور هموار کنیم چراکه اشتغال تنها از راه بازنشستگی اتفاق نمی‎افتد.


این مسئول با تاکید بر لزوم پای کارآمدن نظام بانکی و حذف قوانین دست و پاگیر برای کارآفرینی، افزود: سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان در سیستم بانکی به بخش تولید تزریق شد و پیش‎بینی می‎شود که امسال نیز بیش از  6000  میلیارد تومان به این بخش اختصاص یابد که تاکنون 1500 میلیارد تومان آن جذب شد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top