دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی لرستان از انجام مطالعات زمین شناسی مهندسی دشت پلدختر خبر داد.

به گزارش افلاک، مهندس احدالله فاضلی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در اداره کل زمین‎شناسی استان در حال پیگیری بوده، بررسی زمین شناسی مهندسی رسوبات دریاچه‎ای زمین لغزش سیمره با تاکید بر خطر فرونشست دشت پلدختر است.

وی اضافه کرد: مطالعات زمین شناسی مهندسی دشت پلدختر با هدف تعیین میزان فرونشست در دشت جایدر و ارزیابی زمین شناسی مهندسی این دشت بوده که در حال انجام است.

فاضلی ادامه داد: هم‌چنین به منظور تعیین خصوصیات مهندسی و ژئوتکنیکی رسوبات سد زمین لغزشی جایدر و تاثیر آنها در فرونشست، انحلال‎پذیری و فرسایش این مطالعات در دستور کار اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان لرستان قرار گرفته است.

مدیرکل زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی لرستان ادامه داد: بررسی‎های انجام گرفته نشان می‎دهد رسوبات ناشی از سد زمین لغزشی جایدر که یکی از سه سد لغزشی ناشی از بهمنی سنگی سیمره در جنوب شهر پلدختر بوده به واسطه برخی ویژگی‎های مهندسی مستعد برای ایجاد برخی خطرات ژئوتکنیکی از جمله فرونشست زمین، انحلال و واگرایی و ایجاد فرسایش خندقی و تبدیل شدن دشت جایدر به یک بدلند است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مطالعات زمین شناسی مهندسی این دشت با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

فاضلی یادآور شد: زمین لغزش سیمره یکی از ژئوپارک‎های پیشنهادی است که هنوز ثبت ملی آن را انجام نداده‎ایم چراکه باید اطلاعات لازم را در رابطه با آن جمع‎آوری و ارائه کنیم. 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top