دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سرانه تخت‌های بیمارستانی در لرستان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به ۲.۶ تخت می‌رسد.

به گزارش افلاک، کوروش ساکی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ به ازای هر هزار نفر در استان ۰.۸ تخت وجود داشت، اظهار داشت: در حال حاضر میانگین کشوری در حوزه تخت های بیمارستانی ۲.۳ تخت است.

وی با اشاره به کمبود ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان افزود: اضافه کردن تخت به مجموع تخت های بیمارستانی ساز و کار راحتی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه احداث بیمارستان الیگودرز ۲۵ سال طول کشید و به همین ترتیب پروژه های احداث بیمارستانی نیازمند مدت زمان طولانی هستند، تصریح کرد: امیدواریم با بهره برداری از بیمارستان های کوهدشت و دورود و احداث بیمارستان جایگزین شهدای عشایر شاهد افزایش تعداد تخت های بیمارستانی استان باشیم.

ساکی با تاکید بر اینکه طی ۲ تا ۳ سال آینده تعداد سرانه تخت های بیمارستانی استان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به ۲.۶ تخت می رسد، افزود: استقرار دو بالگرد در شهرستان های الیگودرز و خرم آباد میزان مرگ و میر مادران باردار را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲ میلیارد تومان صرف هزینه های اعزام بالگرد، نگهداری و حقوق خلبانان آنها می شود، ادامه داد: در حال مذاکره برای جذب یک فروند بالگرد امدادی دیگر نیز هستیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top