دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: آثار ثبات اقتصادی بر واحدهای اقتصادی به نحوی بوده که طی پروسه زمانی یکساله شاهد احیای 600 واحد تعطیل، نیمه‌تعطیل و یا زیر ظرفیت تولید در استان بوده‌ایم.

مهرداد غضنفری امرایی در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: رسانه، صدای رسای همه اقشار مردم ازجمله مدیران صنایع هستند. باید اگر برنامه‌ای برای تجلیل از آنان برگزار می‌شود در شأن این عزیزان باشد.

وی ادامه داد: تأثیرپذیری اقتصاد ایران از تحولات جهانی در زمینه افزایش رقابت‌ها، توسعه حمل و نقل، مبادلات بازار، صادرات و واردات و تنوع‌طلبی مصرف‌کنندگان، اهمیت رشد و توسعه صنایع کوچک را دوچندان می‌کند.

غضنفری امرایی یکی از برنامه‌های اساسی دولت را حمایت از کارآفرینان و تشویق برای ایجاد صنایع کوچک و متوسط عنوان کرد و گفت: دولت تمام توجه خود را به این مهم برای ایجاد ثروت، افزایش بهره‌برداری و رشد اقتصادی معطوف داشته است. از نظر کارآفرینی و نوآوری، اطلاعات و فناوری در ایجاد اشتغال و اقتصاد نقش مهمی دارد.

وی گفت: واحدهای کوچک و متوسط به دلیل اثر حمل و نقل و مزیت‌های ناشی از آن و تنظیم بازار جزء انتخاب‌های اول در دنیاست.

غضنفری امرایی یادآور شد: در دو دهه اخیر با توجه به تحولات رخ داده، تولیدمحوری جای خود را به مشتری محوری داده و ساختار اقتصاد در حال تغییر کردن است. این تغییرات نقش قابل تأثیرگذاری در اشتغال و اقتصاد می‌توانند داشته باشند اما در کشور به دلیل مشکلات ساختاری، بنگاه‌های کوچک نتوانسته‌اند نقش و سهم خود را در تولید ناخالص ملی به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به ایده‌آل فاصله زیادی داریم، گفت: یکی از شاخص‌ترین مشکلات این واحدها، نقدینگی است و در بازاریابی نیز مشکل دارند که به عنوان آسیب شناسایی شده و کاملاً مشهود هستند.

غضنفری امرایی به برنامه‌های دولت در این زمینه اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی دولت در قالب اقتصاد مقاومتی بوده و تأثیر آنها در احیای واحدها کاملاً مشهود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌هایی بوده که در این زمینه موفق است، ادامه داد: در زمینه صنایع کوچک توانسته‌ایم با سرمایه کم بهره‌برداری بالایی داشته باشیم و کالای تولیدی قابلیت ارتقا دارند.

وی از تشکیل 172 جلسه ستاد تسهیل با 770 مصوبه در استان خبر داد و گفت: حداقل 60 درصد این مصوبات اجرایی شده است و در حوزه صادرات رشد بالای 20 درصد را داشته‌ایم.

غضنفری امرایی با اشاره به سند سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان اظهار کرد: این سند با حجم سرمایه‌گذاری بالای 6000 میلیارد تومان تدوین شده و طبق آن باید 25 هزار شغل در استان ایجاد شود. تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. در این راستا مجبوریم با رشد جهشی‌تری جلو برویم.

غضنفری امرایی از وجود 350 واحد فعال در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: عمده مشکلات این واحدها، ورود کالاهای رقیب است برای همین باید در برنامه‌های خود این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top