آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

یک دکتری برنامه‌ریزی آموزشی گفت: دوره‌های آموزش الکترونیکی به سمت کاربردی و نه صرفا فراگیری دانش سوق داده شوند.

دکتر سبزی ‎ پور در گفت‌و ‎گو با افلاک با اشاره به اینکه اکثر سازمان‌ها در زمینه آموزش الکترونیکی سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده‌اند، اظهار کرد: امکان دسترسی به آموزش در هر زمان و مکانی، آموزش متناسب با سرعت پیشرفت فراگیر و توأم با تعامل و مشارکت بیشتر، گسستگی و بی‌نظمی کمتر در آموزش در مقایسه با دوره‌های آموزشی مبتنی بر استاد ( ILT ) از عمده مزایای آموزش الکترونیکی است.

وی ادامه داد: مقرون به صرفه بودن، انسجام آموزش‌ها و به‌روزرسانی سریع و آسان محتوای دوره‌های آموزشی، پیگیری سریع و آسان پیشرفت و دستاوردهای آموزشی فراگیران از دیگر نقاط مثبت آموزش الکترونیکی است.

سبزی پور با تشریح مزیت گسستگی کمتر در آموزش در این روش آموزشی ادامه داد: این ویژگی موجب می‌شود مقدار زمانی که نیروی انسانی سازمان صرف ایاب و ذهاب به مراکز آموزشی می‌کردند به آموزش مبتنی بر استاد ( ILT ) تخصیص یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام ‎ نور استان با اشاره به بهره‌های حاصل از طراحی مؤثر دوره‌های آموزش الکترونیکی اضافه کرد: یادگیری گسترده و تعاملی موجب درک بهتر محتوای آموزشی می‌شود. این امر به نوبه خود به افزایش مهارت‌ها و صلاحیت‌ها و نیز افزایشی ملموس در بهره‌وری می‌انجامد. با این روش می‌توان فراگیران بیشتری را در سرتاسر سازمان ظرف مدت زمانی کمتر آموزش داد در حالیکه آنها از انعطاف‌پذیری لازم برای یادگیری متناسب با سرعت پیشرفت خود برخوردار هستند.

سبزی ‎پور خاطرنشان کرد: افزون بر این مزایا، می‌توان پیشرفت فراگیران را پیگیری و طرح‌های آموزش الکترونیکی را با سرعت بیشتری، نسبت به دوره‌های آموزشی مبتنی بر استاد برنامه‌ریزی و تکمیل کرد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب دوره آموزشی را به سمت کاربرد دانش (و نه صرفاً فراگیری دانش) سوق دهید.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top