آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بر ضرورت تقویت نگاه به فرهنگ کارآفرینی تاکید کرد و گفت: باید کار را یک ارزش بدانیم چراکه ازجمله علل بیکاری در جامعه امروز می‌توان ضعف نگاه به کار و کارآفرینی دانست.
 
به گزارش افلاک، علی آشتاب، امروز شنبه، ۲۴ تیرماه در همایش تجلیل و تکریم کارفرمایان استان لرستان که در سالن کنفرانس شعبه دو تأمین اجتماعی خرم‌آباد، برگزار شد در سخنانی با بیان این‌که تقویت فرهنگ کار در جامعه بستر تقویت اقتصاد مقاومتی و رونق اشتغال است، بر ضرورت تقویت نگاه به فرهنگ کارآفرینی تاکیدکرد و گفت: توسعه فرهنگ کار آفریتی بستر رشد و توسعه اشتغال و اقتصاد در جامعه است.
 
وی با بیان این‌که باید کار را یک ارزش بدانیم، اظهارکرد: ازجمله علل بیکاری در جامعه امروز می‌توان ضعف نگاه به کار و کارآفرینی دانست.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، افزود: برای تقویت فرهنگ کار و تعاون لازم است، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و اهل فن پای کار بیایند و در بحث تبلیغ و ترویج کار اثربخشی داشته باشند.
 
وی سرمایه‌گذاری را بستری برای شکوفایی استعدادهای استان و رونق اشتغال و اقتصاد در استان دانست و اظهارکرد: معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذار و تقویت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازگشت به کار 500 کارگر اخراجی نساجی بروجرد خبر داد و گفت: سال گذشته در حوزه سرمایه‎گذاری در همه زیربخش‎های اقتصادی آن قرار شد 3713 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد که با بهره‎گیری از شرکت‎های هلدینگ و بهره‎گیری از توان مالی سیستم مالی استان 4136 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد که عملکرد 11 درصدی رشد را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری نوید بخش است و با توان علمی و ظرفیت انسانی می‌توانیم در کاهش نرخ بیکاری تلاش کنیم و مرکز آمار نیز آن را تایید می‎کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: 50 درصد اختلافات کارگر و کارفرما در لرستان به سازش ختم می‎شود.

آشتاب با اشاره به اخراج 500 نفر از کارگران نساجی بروجرد، اضافه کرد: بیمه بیکاری به آنها پرداخت شد و در حال حاضر در حال بازگشت به کار هستند.

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری به عنوان یک ابزار کمکی و حمایتی برای فعالیت اقتصادی استفاده می‎شود، بیان کرد: در سند اشتغال امسال افق برای سرمایه‎گذاری 6409 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده تا زمینه اشتغال 25 هزار نفر فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: اشتغال یکی از شاخص‎های کارآفرینی است و با شناسایی بازار هدف می‏تواند زمینه قطع وابستگی کشور و زمینه درآمد را فراهم کند.

آشتاب اظهار کرد: کارفرمایان باید نگاهش توسعه‎ای باشد که اثرات زیادی دارد؛ مبارزه با آسیب‎های اجتماعی، فقر، پیوند بین دانشگاه و صنعت جذب فارغ التحصیلان بازار کار از اثرات آن است.
مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top