مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سطح استان لرستان دارای یازده شعبه، پنج شعبه اقماری و ۷ کارگزاری ا‌ست که سه کارگزاری تامین اجتماعی لرستان در سال گذشته تاسیس شده است.


به گزارش افلاک، شهناز حمزه‌لویی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان، عصر سه‌شنبه ۲۰ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با تاکید بر این‌که فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیشتر نهادینه شود، گفت: دولت تدبیر و امید شرایط ویژه‌ای را در جامعه به‌وجود آورده است کمااینکه دولت در آن شرایط سخت ناکامی‌ها و خرابی‌های گذشته را پوشش داد و زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم نمود.


وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سطح استان لرستان دارای یازده شعبه، پنج شعبه اقماری و ۷ کارگزاری ا‌ست که سه کارگزاری تامین اجتماعی لرستان در سال گذشته تاسیس شده است.


مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر این‌که ۹۵ درصد از لیست‌های بیمه‌های مخاطبان تامین اجتماعی لرستان به‌صورت الکترونیکی انجام می شود،  اضافه کرد: در مجموع آمار هفتصد و ۳۴ هزار نفر بیمه شده، جمعیت آماری سازمان تامین اجتماعی لرستان را تشکیل می‌دهند.


وی با تاکید بر ضرورت بیمه خبرنگاران عنوان کرد: خبرنگاری یکی‌از مشاغل سخت و زیان‌آور است اما تاکنون دستورالعملی مبنی‌بر پرداخت ۴ درصد بیمه کارهای سخت و زیان‌آور برای شغل خبرنگاری ابلاغ نشده است.


حمزه‌لویی با ابراز تاسف از بیماری ابراهیم امرایی از خبرنگاران پیشکسوت صدا و سیمای مرکز لرستان افزود: سازمان تامین اجتماعی لرستان آمادگی دارد در خصوص بیمه نبودن این خبرنگار به روش‌های قانونی هزینه درمان ایشان را تسهیل نماید.


مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد:  ۳۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند،  این در حالی‌است که بیش‌از ۴۰ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و عمده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی لرستان شامل جمعیت شهری استان است.


وی با تاکید بر ضرورت برخورد صحیح با مراجعه‌کنندگان بیمارستان تامین اجتماعی ابراز داشت: پرسنل تامین اجتماعی باید مراجعه‌کنندگان را مانند خانواده‌ی خود بدانند و بهترین خدمات را در نهایت اخلاق و معرفت به آنها ارائه دهند.


حمزه‌لویی در تشریح آمار مستمری‌بگیران و از کار افتادگان تامین اجتماعی لرستان گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر مستمری‌بگیر در تامین اجتماعی هستند که ماهانه مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت می‌شود.


مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: افتتاح و احیای صنعت در لرستان تاثیر مثبتی بر منابع تامین اجتماعی دارد این در حالی‌است که تاکنون تامین اجتماعی لرستان با وجود مشکلات فراوان توانسته است خدمات مطلوبی به بیمه‌شدگان، بازنشستگان، از کارافتادگان و مستمری بگیران ارائه دهد.


وی در خصوص مقایسه آمار هزینه‌های تامین اجتماعی لرستان طی سال‌های گذشته و امسال اظهارکرد: تامین اجتماعی لرستان در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۷۴ میلیارد تومان در حوزه تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت و ۸ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده است.


حمزه‌لویی با اشاره به این‌که سن بازنشستگی در تامین اجتماعی بین ۵۰ تا ۶۰ سال است، ادامه داد: در بحث کارهای سخت و زیان‌آور سن بازنشستگی برای افراد سن خاصی نیست و بیمه‌شدگان با داشتن ۲۰ سال متوالی بیمه کار سخت و زیان‌آور می‌توانند بازنشسته شوند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی