دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

دادستان خرم‌آباد با بیان اینکه اصلاح زیرساخت‌های عمرانی تأثیر بسزایی در امر پیشگیری اعتیاد به مواد مخدر دارد گفت: در بخش قوانین نیاز است اصلاحاتی صورت بگیرد و قوانین به‌روز شود.

به گزارش افلاک، سعید رازانی در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علامه طباطبایی لرستان برگزار شد اظهار داشت: در بحث مقابله با مواد مخدر دستگاه قضایی از صفرتا صد درگیر موضوع است چراکه دستگاه قضایی باید حضور فعال داشته باشد.

وی بابیان اینکه با راه‌اندازی مرکز ماده 16، مراکز خصوصی و وابسته به بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی درزمینهٔ نگهداری معتادان اقدام می‌شود افزود: در بخش دیگر در راستای مشکلات خانواده‌های مجرمان نیز با مشکل مواجه هستیم چراکه باید نگهداری صورت بگیرد تا خانواده این مجرمان نیز آسیب نبینند.

دادستان خرم‌آباد عنوان کرد: مواد مخدر با سایر جرائم مرتبط است بنابراین باید در بحث پیشگیری به‌تمام‌معنا کار شود؛ ساختارهای اجتماعی و عمرانی را نیز باید اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت، ایجاد سالن‌های ورزشی در برخی مناطق تأثیر به سزایی دارد؛ اگر در مناطق محروم کارهای عمرانی صورت بگیرد زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بیشتر می‌شود چراکه زمانی ساختارها اصلاح شود بسیار تأثیرگذار است.

رازانی تصریح کرد: مسئولان بر اساس فرموده مقام معظم رهبری با اقدام، عمل و مدیریت جهادی کار کنند چرا که کارهای عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تأثیرات بسزایی در امر پیشگیری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش قوانین نیاز است اصلاحاتی صورت بگیرد و قوانین به‌روز شود، آنچه نیاز است به دادستان کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور نیز منعکس‌شده است.

شهردار خرم‌آباد نیز با بیان این‌که نوع نگاه به مواد مخدر باید تغییر کند و برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر باید تمام خانواده‌ها پای کار بیایند، اظهار کرد: تمام کارها و فعالیت‌هایی که در راستای مبارزه با پدیده مواد مخدر انجام می‌شود باید با چاشنی فرهنگ همراه باشد.
یحیی عیدی‌بیرانوندگفت: اگر بخواهیم در حوزه مواد مخدر کاری انجام دهیم، راهی به‌جز انجام کار فرهنگی نیست.
وی عنوان کرد: تمام کارها و فعالیت‌هایی که در راستای مبارزه با پدیده مواد مخدر انجام می‌شود باید با چاشنی فرهنگ همراه باشد.
عیدی‌بیرانوند با بیان این‌که نوع نگاه به مواد مخدر باید تغییر کند، عنوان کرد: برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر باید تمام خانواده‌ها پای کار بیایند.
شهردار خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت انجام کارهای میدانی و مطالعاتی در راستای مبارزه با مواد مخدر گفت: نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در جامعه در راستای مبارزه با مواد مخدر بیشترین تأثیر را دارد.
وی عنوان کرد: با پیگیری دادستان خرم‌آباد و نیروی  انتظامی ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی تصرف شده به دولت برگردانده و در اختیار شهرداری قرار گرفت.
عیدی‌بیرانوند با بیان این‌که خانه سلامت توسط شهرداری خرم‌آباد احداث می‌شود، اضافه کرد: برای ساخت خانه سلامت در منطقه گل‌سفید و فلک‌الدین شهرستان خرم‌آباد برنامه داریم؛ لذا در راستای ساخت خانه سلامت پای کار بیایند.
خجسته‌پور مطرح کرد:
 همچنین معاون استاندار لرستان با بیان این‌که پیشگیری اولویت اصلی مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: همه آحاد جامعه باید به فکر بازگشت معتادان به جامعه و دامان خانواده باشند و احترام به آن‌ها را ضرورت بدانند و آن‌ها را طرد نکنند.
حبیب‌الله خجسته‌پور گفت: اعتیاد پشت در خانه همه ماست لذا باید راهکارهای اتخاذ کنیم که این بلای خانمان‌سوز وارد خانه‌ها نشود.
وی با بیان این‌که باید با توزیع‌کننده و تولیدکننده مواد مخدر مبارزه کنیم، ادامه داد: بسیاری از قهرمانان و نام‌آوران و مدیران بودند که به این بلای خانمان‌سوز دچار شدند.
خجسته‌پور با بیان این‌که ما در راستای مبارزه با مواد مخدر سه دسته انسان داریم، گفت: دسته اول کسانی هستند که به‌صورت بالقوه در معرض مواد مخدر قرار دارند لذا باید کاری کنیم که به‌صورت بالفعل در معرض مواد مخدر قرار نگیرند.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان این‌که دسته دوم انسان‌هایی هستند که مواد مخدر را تجربه کردند، ادامه داد: دسته سوم کسانی هستند که مواد مخدر را تولید و توزیع می‌کنند لذا برای هر کدام نسخه جداگانه‌ای پیچیده شود.
وی در رابطه با کسانی‌که مواد مخدر را تولید و توزیع می‌کنند، تصریح کرد: در بحث مقابله با سوداگران مرگ ما شهدای فراوانی داده‌ایم.
خجسته‌پور با بیان این‌که همه افراد جامعه باید کاری کنیم که تقاضای مواد مخدر در جامعه کم شود، افزود: اگر تقاضا نباشد عرضه هم نیست.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان این‌که پیشگیری اولویت اصلی مبارزه با مواد مخدر است، عنوان کرد: در مبارزه با سوداگران، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، قوه قهریه لازم است.
وی تصریح کرد: همه آحاد جامعه اول در مقابل شخص خودشان و خانواده‌شان مسئول‌ هستند و باید بر جلوگیری از موادمخدر مواظبت کنند این در حالی‌است که همه آحاد جامعه در مقابله با مواد مخدر مسئولیت دارند.
وی با اشاره به این‌که در خصوص معتادین باید به درمان آنها توجه شود، عنوان کرد: بخش اول درمان بهزیستی و نهادها هستند و بخش دوم درمان، درمان روحی است که همه جامعه موظف هستند که در راستای بهبود و بازگشت معتادان به جامعه تلاش کنند.
خجسته‌پور گفت: همه آحاد جامعه باید به فکر بازگشت معتادان به جامعه و دامان خانواده باشند و احترام به آنها را ضرورت بدانند و آنها را طرد نکنند.
                                                                                       اعتیاد به‌عنوان یک ضدارزش در جامعه نهادینه شود

 فرماندار خرم‎آباد نیز با بیان این‌که اعتیاد یک پدیده اجتماعی واگیر است، گفت: ایجاد اختلالات ناهنجار، نابرابری‌های اجتماعی و اختلالاتی که در روابط به‌وجود می‌آورد از آثار اعتیاد هستند؛ لذا اعتیاد باید به‌عنوان یک ضد ارزش در جامعه نهادینه شود.
اسد عبداللهی گفت: پدیده مواد مخدر موردی است که ذاتاً وجود نداشته است و انسان آن‌را به‌وجود آورده است؛ لذا به آن پدیده گفته می‌شود.
وی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و مراحل آن افزود: نخستین مورد مبارزه با مواد مخدر عواملی هستند که باعث اعتیاد می‌شوند و مورد دوم وضعیتی است که قاچاق و اعتیاد به‌وجود می‌آورد و تأثیری که بر جامعه دارد باید بررسی شود.
عبدالهی با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش مبارزه با مواد مخدر بسیار موفق عمل کرده است، عنوان کرد: سازمان‌های جهانی از عملکرد ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر تشکر کرده‌اند.
فرماندار خرم‌آباد با بیان این‌که بخش دیگری از مبارزه با مواد مخدر، معتادین هستند، اضافه کرد: در هر جامعه‌ای نرخ معتادین استاندارد خاصی دارد اما مبارزه با اعتیاد تنها توسط حاکمیت انجام نمی‌شود و با همت مردم می‌توان با آن مبارزه کرد.
وی با بیان این‌که اعتیاد یک پدیده اجتماعی واگیر است، ادامه داد: همه باید در راه مبارزه با اعتیاد همکاری کنند و به این باور برسیم که مصرف مواد مخدر برای جامعه مضر است.
عبدالهی در خصوص آثار اعتیاد به مواد مخدر گفت: ایجاد اختلالات ناهنجار، نابرابری‌های اجتماعی و اختلالاتی که در روابط به‌وجود می‌آورد از آثار اعتیاد هستند؛ لذا اعتیاد باید به‌عنوان یک ضد ارزش در جامعه نهادینه شود.

                                                                             تجلیل از خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر خرم‌آباد
گفتنی است در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر لرستان خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌آباد تجلیل شدند.
در این مراسم اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد، سعید رازانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان و یحیی عیدی‌بیرانوند، شهردار خرم‌آباد، به تجلیل از مقام شامخ شهدای مبارزه با موادمخدر و ارائه راهکارهای برای مبارزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با پدیده مواد مخدر پرداختند.
مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top