دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

سال 88 و در دور دوم سفر دولت نهم به لرستان پالایشگاه نفت شهرستان پلدختر در روستای "جلگه خلج" کلنگ‎زنی شد ولی بعد از مراسم زیبای کلنگ زنی دیگر کسی در آنجا و برای ادامه‌ی عملیات حضور پیدا نکرد.

به گزارش افلاک، ایسنا نوشت: برای اجرای این پروژه مشکلات زیادی وجود داشت و چون مکان پالایشگاه در نزدیکی رودخانه کشکان قرار داشت، سازمان محیط‌ زیست مخالف اصلی ساخت آن بود. با مخالفت محیط زیست چند سال این پروژه در گیرودار مجوزهای زیست‌محیطی بود که سرانجام موفق به اخذ آنها شد اما مشکل پروژه فراتر از این‌هاست!

نبود سرمایه‌گذار و بلاتکلیفی مهمترین مشکل این پروژه است و هرچه مسئولان تلاش می‌کنند، سرمایه‌گذار پای کار نمی‌آید.

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس در این باره به ایسنا گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه بارها پیگیری کرده‌ایم اما بدون نتیجه بوده است. با چندین سرمایه‌گذار صحبت کردیم اما به نتیجه نرسید.

 وی یادآور شد: این پالایشگاه با ظرفیت تولید30  هزار بشکه در روز کلنگ‌زنی شده بود که برای ترغیب سرمایه‌گذاران و به منظور افزایش خوراک با وزارت نفت صحبت کردیم ولی سرمایه‌گذاران باز حاضر نشدند در این پروژه وارد شوند.

کاظمی تأکید کرد: کلنگ‌زنی این پروژه اقدامی عجولانه و بدون کارشناسی بوده است. ساخت این پالایشگاه نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است و اگر بخش خصوصی پای کار نیاید به سرانجام نخواهد رسید.
 

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top