آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 سال 95 با همه تلخی‌ها و اتفاق‌های خوبش جای خود را به نوبهاری تازه داد. این روزها تکاپوی دلنشینی در میان مردم دیده می‌شود و همه با شور و شوق و نگاهی امیدوار، خود را برای آغاز سال نو و جشن نوروز مهیا می‌کنند. هر کس به وسعت اندوخته‌اش دستی بر غبار زندگی می‌کشد تا بوی تازگی پیش از نفس تازه طبیعت به مشام برسد. برخی هم کوله‌بار سفر می‌بندند تا نفس‌هایشان در هوای بهار نو شود. بی‌گمان سفر کردن باعث افزایش روحیه مردم می‌شود، به نحوی که مردم می‌توانند پس از یکسال کار و تلاش مداوم با سفر کردن به آرامش روحی و جسمی دست یابند و در این مسیر، تعطیلات نوروز بهترین زمان برای دوری از خانه و تجربه‌های نو است.
در میان تمام استان‌های زیبای کشورمان که هر نقطه‌ آن لبریز از نقش اسرارآمیز خداوند است، لرستان، سرزمین برنز و مفرغ و پل تاریخی، آبشارهای خروشان و کوه‌های سربه فلک کشیده، دارای تاریخی کهن و غنی است و در ایام نوروز مقصد بسیاری از مسافران سراسر کشور می‌شود. حال و هوای نوروز در لرستان همیشه دلپذیر و خاص بوده است چرا که درختان در این استان اواخر زمستان شکوفه می‌زنند.
 در این میان شهر زیبا و باستانی خرم‌آباد هم به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری مورد توجه بسیاری از گردشگران نوروزی است. وجود کوه‌ها، چشمه‌ها، رودخانه‌ها، آثار باستانی متعدد همچون قلعه زیبای فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل شاپوری و سنگ نوشته را باید از جمله آثار دیدنی و قابل توجه گردشگری خرم‌آباد برشمردکه در کنار رسم مهمان‌نوازی مردم این دیار استقبال قابل توجه گردشگران دوستدار طبیعت را در این استان رقم زده است.
امسال هم با همت تمامی مسئولان، این استان هم مهیای استقبال از مهمانان نوروزی شده است تا ساعت‌ها و روزهای خوبی را در لرستان و مخصوصا شهر خرم آباد سپری کنند. تحولات قابل توجه طی سال جاری در خرم آباد در حوزه شهری و گردشگری از سوی مسئولان این شهر شایستۀ قدردانی است. به نحوی که اکنون با تکمیل و بهره‌برداری از چندین طرح بزرگ گردشگری در لرستان، در آینده‌ای نزدیک به ظرفیت‌های کنونی مرکز استان برای جذب گردشگر افزوده خواهد شد.
در شرایطی که خرم‌آباد در فهرست 7 شهر برتر گردشگری ایران قرار دارد، طرح‌ها بر اساس تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگران برنامه‌ریزی شده است. لرستان با وجود تمامی زیبایی‌هایی که از آنها یاد شد، توانایی مطلوبی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگران دارد. در همین راستا اقدامات مناسبی از سوی مسئولان استانی همچون معافیت‌های عوارض و مالیاتی و حمایت‌های ویژه از سرمایه‌گذاران شده است و شاهد تحقق کامل این هدف در آینده خواهیم بود.
مریم سرخوش/  دبیر همشهری لرستان
چاپ
مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top