دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: پتانسیل‌های منطقه‌ای در اولویت پژوهش قرار گیرند.

‌دکتر منوچهر ططری در گفت‌وگو با افلاک، با اشاره به حمایت دانشگاه پیام نور لرستان از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: این دانشگاه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به بحث تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی روی آورده است.

وی اظهار کرد: این دانشگاه دو ساختمان در دلفان و بروجرد در اختیار مراکز رشد قرار داده است تا فناوران بتوانند اقدامات فناورانه خود را انجام دهند.

ططری اضافه کرد: دانشگاه پیام نور استان در مسیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت حرکت خواهد کرد و در این راه با انجام پژوهش‌های کاربردی به توسعه استان کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان یادآور شد: پژوهش‌های کاربردی اعضای هیأت علمی در شورای پژوهشی دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند و طرح‌هایی که در عمل می‌توانند کاربردی شوند به تصویب می‌رسند.

وی یادآور شد: باید از انجام پژوهش‌های تکراری پرهیز کرد و در عین حال در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان به تحقیق و پژوهش پرداخت.

ططری خاطرنشان کرد: استان لرستان در بخش‌های کشاورزی، داروهای گیاهی، گردشگری و... دارای ظرفیت‌های بالایی است که بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها نیازمند انجام پژوهش‌های کاربردی است.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان افزود: در این راستا دانشگاه پیام نور واحد کوهدشت به تجاری‌سازی برخی از گیاهان دارویی و تولید محصولاتی چون داروی ضد قند خون از آنها پرداخته است.

وی گفت: باید پژوهش‌های استان را به سمت شناسایی ظرفیت‌های استان وتولید محصول و ایده از این پتانسیل‌ها سوق داد.

ططری ادامه داد: می‌توان در راستای بهره‌برداری از ظرفیت رودخانه‌های سیمره و کشکان مطالعات گسترده انجام داد و برای راه‌اندازی گردشگری ورزرشی در کنار این رودخانه‌ها پژوهش‌های کاربردی انجام داد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top