دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: صنعت ارتباط معناداری با پژوهش ندارد.

دکتر محمد صارمی در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: در حال حاضر وضعیتی که در پژوهش کشور و به تبع آن در استان وجود دارد این است که صنعت ارتباط معناداری با پژوهش ندارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی چنانچه پژوهش منجر به تولید محصول شود، صنعت هیچ رغبتی برای استفاده از آن محصول ندارد.

صارمی با بیان اینکه پژوهش مقوله‌ای بلندمدت است و نیاز به تحقیق و هزینه دارد، ادامه داد: هزینه اندکی که به پژوهش تخصیص داده می‌شود منجر به نتایج کاربردی نمی‌شود.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه در برخی مواقع دیده می‌شود طرحی بدون هیچ مطالعه‌ای اجرایی و پس از صرف هزینه‌های هنگفت متوجه می‌شوند که مطالعه نشده است، ادامه داد: بخش صنعت و اجرایی اعتقادی به بحث پژوهش ندارند و این در حالیست که در کشورهای توسعه‌یافته با بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... اولین اقدامی که صورت می‌گیرد، افزایش چشمگیر بودجه پژوهشی است.

وی به پاره‌ای از مشکلات استان اشاره کرد و گفت: بیکاری، توسعه‌نیافتگی صنعت، فقر و اعتیاد از معضلاتی است که لرستان با آن مواجه است و این در حالیست که مسئولین امر می‌توانند با تعریف چند کار پژوهشی و پشتیبانی از آن راه‌حل‌هایی را با کمترین هزینه و نتایج بهتر از وضعیت موجود احصاء کنند.

این معاون جهاد دانشگاهی واحد لرستان  بیان کرد: در تمام دنیا به این نتیجه رسیدند که گره هر مشکل یا کاری با پژوهش و کار کارشناسی باز می‌شود.

وی بر استفاده از خرد جمعی در بحث پژوهش تأکید کرد و گفت: یک پژوهش نیاز به مطالعه اولیه و آسیب‌شناسی دارد و باید زمان لازم در اختیار پژوهشگر قرار داده شود تا بتواند راهکاری اساسی ارائه کند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات هفته پژوهش در استان گفت: در راستای پوشش خبری هفته پژوهش با صدا و سیمای مرکز لرستان مکاتباتی انجام شده است، همچنین در این هفته نشست‌های تخصصی با مسئولین برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد لرستان اضافه کرد: شرکت در کلیه جلسات مربوط به هفته پژوهش، طراحی و چاپ پوستر و ارسال آن به کلیه دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های استان که به شبکه دولت متصل هستند و پوشش خبری هفته پژوهش توسط ایسنا از جمله فعالیت‌های این کمیته است.

وی از راه‌اندازی غرفه اتاق خبر در نمایشگاه هفته پژوهش استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای اطلاع‌رسانی یک سری فعالیت‌های هفته پژوهش بوده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top