دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از رشد 41 درصدی صادرات غیرنفتی استان خبر داد.

‌‌به گزارش افلا‌ک، مهندس مهرداد غضنفری امرایی در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: کمیته اقتصادی متشکل از 24 دستگاه اجرایی بوده که 207 پروژه را پیگیری می‎کند و دارای زیرپروژه‎هایی هستند و در کل 2355 پروژه می‎شو‌‌د.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‎گذاری این پروژه‎ها 5048 میلیارد تومان است، افزود: بر این اساس جلسات متعددی با حضور دستگاه‎های اجرایی برگزار کرده‎ایم و روند پیشروی پروژه‎ها توسط کمیته ارزیابی طبق زمان‎بندی ارائه شده بررسی می‎شوند. همچنین پروژه‎هایی که در سامانه نیپا ثبت شده‎اند، مورد تاکید ما هستند.

غضنفری امرایی ادامه داد: تعداد پروژه‎هایی که این دستگاه‎ها می‎بایست در سال 95 به بهره‎برداری برسانند، حدود 2173 پروژه هستند که در قالب 207 پروژه ثبت شده در سامانه نیپا افتتاح خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: تعهد سرمایه‎گذاری ما در شش ماهه نخست امسال باید حدود 2000 میلیارد باشد که از این میزان  1173 میلیارد آن محقق شده است و 56.5 درصد رشد داشته‎ایم.

وی با اشاره به تقدم و رتبه‎بندی دستگاه‎ها بر اساس تحقق، گفت: این آمار به این شکل است که کمیته امداد 271 درصد رتبه اول، شرکت برق 166 درصد، میراث فرهنگی 138 درصد و بانک صادرات 137 درصد در رتبه‎ای بعدی قرار دارند.

غضنفری امرایی افزود: در زمینه حجم سرمایه‎گذاری دستگاه صنعت، معدن و تجارت استان، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و کمیته امداد رتبه‎های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‎اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: در جمع‎بندی کلی پیشرفت فیزیکی‎ها را در یک نورمی مشخص کردیم و بر طبق تعهد و تحقق شش ماهه پروژه‎ها، 83 پروژه در رنج طرح‎هایی که پیشرفتی نداشته‎اند، قرار می‎گیرند و به 114 مورد رسیده‎اند.

وی ادامه داد: بین صفر تا پنج درصد ما باید دو پروژه داشته باشیم که حال 27 پروژه است. بین 5 تا 40 باید 255 مورد بود که حال 240 طرح است. با 40 تا 80 درصد به جای 230 پروژه 170 مورد داریم. 80 تا صد درصد باید 43 پروژه داشته باشیم که 49 مورد هستند و این نقطه قوتی برای ماست. همچنین پروژه صددرصدی می‎بایست 50 مورد باشند که 63 تا هستند.

غضنفری امرایی افزود: روی پروژه‎های صد درصدی می‎توانیم تاکید داشته باشیم چراکه بیشترین حجم سرمایه گذاری را به خود اختصاص داه‎اند. همچنین از 83 طرح، 72 مورد آنها در شش ماهه دوم شروع می‎شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه در چهار کمیته طی شش ماهه اول 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‎ایم، گفت: در کمیته اقتصادی روی سه محور احیای ظرفیت و املاک در اختیار بانک‎ها، صادرات غیرنفتی و رونق تولید تاکید داریم که در صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته پیشرفت 41 درصدی داشته‎ایم که حدود 70 میلیون دلار است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top