آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌یک جامعه‌شناس گفت: آسیب‌های اجتماعی مانعی برای رشد و توسعه جامعه هستند.

به گزارش افلاک،‌فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: آسیب‌های اجتماعی مانعی برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شوند و شرایط انحراف و کج‌روی را در اجتماع به وجود می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه عوامل فردی، روانی، محیطی، اجتماعی و... پدید آورنده‌ی آسیب‌های اجتماعی هستند، اظهار کرد: طلاق، بیکاری، مهاجرت، بی‌فرهنگی، اقتصاد بیمار و... از جمله علل به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی است.

این مدرس دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: فقر در خانواده، عدم تأمین نیازهای اساسی خانواده، محیط آلوده، دوستان ناباب و... از عوامل روی آوردن فرد به بزهکاری است.

طهماسبی ادامه داد: فرار از منزل، اعتیاد، طلاق، ازدواج سفید، روابط نامشروع، تربیت ناسالم و... از جمله عواقب آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: فقر فرهنگی و محرومیت‌ها یکی از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است و در این صورت است که انگیزه ارتکاب انواع جرائم دوچندان می‌شود.

این جامعه‌شناس یادآور شد: دستگاه‌های مختلف، رسانه‌ها، دولت و مسئولین موظف هستند برای آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق که رو به رشد هستند راهکارهایی بیندیشند تا جامعه از فساد و انحراف دور بماند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top