دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به تقدیم ۹۴ شهید و جانباز از لرستان در عرصه مبارزه با مواد مخدر، گفت: طی امسال ۵۰ هزار دانش‌آموز، ۱۰۰ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان و 7500 نفر از معلمان مدارس استان در رابطه با پیشگیری از اعتیاد آموزش می‌بینند.

به گزارش افلاک ورزشی ، غلامرضا آقامیرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: استان لرستان تاکنون ۵۶ شهید و ۳۸ جانباز را در عرصه مبارزه با مواد مخدر کشور تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ۲۷ سال قبل با هدف جمع‌آوری معتادان و از بین بردن موادفروشان تشکیل شد که این‌کار تاکنون ادامه دارد.

آقامیرزایی با اشاره به این‌که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در یازده شهرستان استان تشکیل شده است، اظهار کرد: این شوراها و کمیته‌های ستاد به‌صورت مرتب و ماهانه جلساتی را برگزار می‌کنند که خروجی این جلسات با بررسی‌های انجام شده در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بیان می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: اولین جلسه ستاد در سال ۹۴ با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در استان برگزار شد که در این جلسه آموزش گسترده به دانش‌آموزان، معلمین و والدین دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا و برای استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان به‌عنوان رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری انتخاب شد.

آقامیرزایی با اشاره به این‌که محققان مواد مخدر را چهارمین بحران هزاره سوم می‌دانند، اظهار کرد: در این راستا با کمک‌های استاندار لرستان و به‌منظور پیشگیری از صدمات مواد مخدر برای ۲۰ هزار نفر از معلمان ۶ ساعت کلاس آموزشی ضمن خدمت پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده در سطح کشور، لرستان در حوزه فرهنگی و پیشگیری از ۱۰۰ امتیاز ۹۶ امتیاز را کسب کرده و جزء استان‌های برتر کشور است که این برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری مختص به یک دوره خاص نبوده و بنا داریم این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که طرح آموزش دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه در رابطه با پیشگیری از اعتیاد به‌صورت آزمایشی و به‌عنوان استان پایلوت در استان قم انجام شد، بیان کرد: با توجه به کارهای انجام شده در این زمینه در مدارس لرستان، این طرح نیز به لرستان واگذار شده که توسط آموزش و پرورش استان با اعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون تومان که ۲۵۰ میلون تومان آن‌را ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۱۰۰ میلیون تومان آن‌ از استان تأمین شده، در سطح مدارس مقطع دوم متوسطه برگزار می‌شود.

آقامیرزایی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۵ علاوه ‌بر اجرای برنامه‌های روتین خود، ۵۰ هزار دانش‌آموز، ۱۰۰ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان و 7500 نفر از معلمین مدارس استان را در رابطه با پیشگیری از اعتیاد آموزش می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر افزود: این طرح از ابتدای مهرماه و بدون وقفه آغاز می‌شود و اطلاع‌رسانی در رابطه با این موضوع نیز از ۱۵ تا ۳۰ شهرویورماه انجام خواهد شد، چراکه آموزش دانش‌آموزان بدون حضور والدین آن‌ها در کلاس‌ها بدون نتیجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای ارزیابی کار نیز جهاد دانشگاهی لرستان پای کار آمده و یک تیم برای نظارت بر عملکرد ستاد در مدارس اعزام خواهند کرد که عملکرد کلاس‌ها و میزان تأثیرگذاری و در نتیجه میزان موفقیت طرح را بررسی می‌کند.

آقامیرزایی با اشاره به این‌که این ستاد در ابتدای سال ۹۴ وارد بحث کمی کمپ‌های ترک اعتیاد شده و از سال ۹۵ وارد کیفی‌سازی شده است، عنوان کرد: در ابتدای سال گذشته ۲۰ کمپ مجاز و ۵۰ کمپ غیرمجاز فعالیت داشتند که از این تعداد به ۲۲ کمپ غیرمجاز که شرایط لازم را داشتند مجوز فعالیت داده شد و تعداد کمپ‌های مجاز به ۴۲ کمپ رسید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با اشاره به این‌که ۱۴ کمپ مجاز در مرکز لرستان فعالیت دارند و تنها مجوز تأسیس یک مرکز ترک اعتیاد در بیرانشهر صادر شده است، اظهار کرد: بقیه کمپ‌های غیرمجاز پلمپ شده و می‌شوند.

وی با اشاره به عدم ورود خیران به عرصه مواد مخدر و کمک به معتادان برای ترک اعتیاد خود، اظهار کرد: ما به خیران می‌گوییم که به نیت کمک به فرزندان معتادان به ترک اعتیاد این افراد کمک کنند.

آقامیرزایی با اشاره به این‌که ۷۰ سمن در لرستان به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آمدند که از این تعداد ۵۰ سمن فعال شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: هر سمنی که در این زمینه فعال نباشد مجوز فعالیت آن باطل شده و سمن‌های دیگر جایگزین آن می‌شوند که در این راستا نیز در شهرستان‌ها هر ستاد می‌تواند مجوز فعالیت ۳ تا ۵ سمن را صادر کند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top