آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

هرچند بر اثر کرونا سکوت ملال انگیزی جای هیاهو و نشاط بچه ها در حیاط و کلاس های درس را گرفته است، اما این ویروس به همه وهمه ثابت کرد و نشان داد مدرسه غیر قابل جایگزین است و مدرسه با معلم و دانش‌آموز معنا داشته و دارد.

بنا به گفته مسئولان وزارت آموزش وپرورش، در بستر شاد بالغ بر 11 میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و پیوند خوبی بین معلمان و دانش‌آموزان برقرار شده و روح آموزش در زیست بوم کرونا جاری و ساری است.

با تغییرات کرونا باید پیوند شبکه گسترده نظام تعلیم و ترببت برقرار می‌شد و شبکه شاد بهترین گزینه بود البته  با راهبری معلمان و خوش‌بختانه نقش‌آفرینی آنان در این بخش همانند گذشته برگ زرینی برصفحات و لوح آموزش اضافه و خاطره‌سازی کرونایی شکل گرفت در بستر فضای مجازی.

معلمان نشان دادند در هر شرایطی هیچ دانش‌آموزی از آموزش‌ها محروم نخواهد شد اما آنان با تجربه‌ای نو درگیر شدند که تاکنون سابقه و خاطره‌ای هر چند کوتاه از آن نداشتند.

در شرایط کرونایی و آموزش‌های مجازی، آزمون‌های تحصیلی به گونه ای توسط معلمان انجام گرفت که آموخته های دانش‌آموزان به خوبی سنجیده شد.

هرچند در این راه چه سختی و خون‌دل‌هایی خوردند زمانی که شرایط آموزش در بستر مجازی ابتدا به ساکن مهیا نبود آن هم در استانی مانند لرستان، بنابراین تلاش کردند بهترین و دقیق ترین روش ها را در این خصوص به کار گیرند تا رضایت نسبی فراهم شود که این امر نیز حاصل شد.

کرونا هر چند خاطره‌های بدی به همراه گذاشت ولی نشان داد می‌توان در شرایط سخت نیز بهره‌وری مطلوب را داشته باشیم آن هم مانند معلمان. آنان با طراحی روش‌های جدید و بدیع، جریان یادگیری را استمرار داده و یکی از عالی‌ترین جلوه‌های مدیریت در زمان بحران شدند.

تجربه ناشی از زیست بوم کرونا این بود که هیچ پرده و نمایشگری جای معلم را پر نمی‌کند، زیرا اوست که با هنرش در کنار آموزش الفبا و سواد، عواطف انسانی و تعاملات اجتماعی را به دانش‌آموزان آموزش می دهد.

علاوه بر این کرونا به ما و معلمان هم آموخت که در مواقع بحرانی انعطاف در تدریس و نوآوری در آموزش می‌تواند مانعی برای تعطیلی آموزش باشد.

یادداشت از آرزو جافری

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top