آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از ارسال ۱۴۶ مقاله به همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین خبر داد.

 

به گزارش افلاک ورزشی نیوز، دکتر سید علی نادر دهقانی گفت: همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین توسط جهاد دانشگاهی لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: این جشنواره ملی روزهای 26 و 27 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور، پژوهشگران و علاقه‌مندان به ادبیات به‌همت جهاد دانشگاهی لرستان در شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

دهقانی با اشاره به مقالات ارسال شده این همایش تصریح کرد: ۱۴۶ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که بنابر نظر کمیته علمی از بین این مقالات ۴۸ مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و ۳۱ مقاله نیز جهت ارائه در قالب پوستر برگزیده شد.

 

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد لرستان همچنین به محورهای این همایش ملی اشاره کرد و گفت: بررسی علوم بلاغت در ادبیات بومی، پیوند قصه و دیگر انواع داستانی با ادبیات بومی، زبان بومی و پیوند آن‌ها با زبان رسمی، پیوند موسیقی محلی و ادبیات بومی، بازتاب فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در ادبیات بومی و اسطوره در ادبیات اقوام ایرانی اشاره کرد.

 

دهقانی یادآور شد: فلسفه و عرفان در ادبیات اقوام ایرانی، ادبیات تطبیقی (بومی و ملی)، ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی و سایر موضوعاتی که با ادبیات بومی در ارتباط است از دیگر محورهای این همایش ملی است.

 

وی اضافه کرد: ارائه مقالات این همایش در روز یکشنبه، 27 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه لرستان خواهد بود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top