دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان این‌که در دولت سیزدهم ساخت و روکش آسفالت ۸۶۰ کیلومتر راه شریانی و روستایی انجام شده، اظهار کرد: از این میزان راه ۱۳۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۰، ۳۵۵ کیلومتر در سال گذشته و ۳۷۰ کیلومتر در سالجاری احداث و آسفالت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری افلاک ورزشی ، نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان و معاونین به منظور گرامی‌داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این نشست ضمن تبریک و گرامی‌داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، خبرنگاران را زبان گویای مردم و پیشگامان توسعه و زحمت کشان عرصه خبر دانست و گفت: حضور فعال رسانه‌ها و برنامه‌های پیشنهادی و نقدهای به جا و مناسب آن‌ها در راستای پیشبرد اهداف و انرژی بخشیدن به راهداران سبب شده بتوانیم خدماتی در حد توان مجموعه راهداری انجام بدهیم.

مرتضی شیروانی با بیان این‌که طی ۸ ماهه‌ی نخست امسال از طریق اعتبارات ملی خدماتی انجام شده و پروژه‌های داشته‌ایم که به مرحله افتتاح رسیده‌اند، افزود: اجرای آسفالت راه‌های روستایی به طول ۷۳ کیلومتر، اجرای زیرسازی محورهای روستایی به طول ۹۳ کیلومتر، لکه گیری و روکش محورهای شریانی و روستایی به طول ۲۹۵ کیلومتر، احداث زیرگذر در محورهای شریانی و نقاط حادثه خیز تعداد دو دستگاه و احداث حفاظ ایمنی و نیوجرسی به عنوان جدا کننده در محورهای شریانی به طول ۶۰ کیلومتر بخشی از اقدامات راهداری در سالجاری بوده است.

شیروانی هم‌چنین اضافه کرد: تعمیر و نگهداری روشنایی موجود در راه‌ها به طول ۱۴۲ کیلومتر، نصب برج نوری و روشنایی نقطه‌ای در ۱۵ نقطه از محورهای شریانی، خط کشی محورهای شریانی استان به طول ۳۰۰۰ کیلومتر، نصب ۱۰۰ هزار عدد انواع تابلوها و علائم عمودی و افقی، افزایش تعداد دوربین‌های کنترل سرعت و نصب ۶ عدد دوربین در محور خرم‌آباد، اراک، احداث دو مجتمع خدمات رفاهی و اضافه شدن ۱۲ شرکت به شرکت‌های حوزه کالا در مدت کوتاه ۸ ماه صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به این‌که از بدو تاسیس سازمان راهداری تا سال ۱۴۰۰ تنها ۱۲۰ کیلومتر نیوجرسی در راه‌های استان نصب شده است، اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ به طول ۵ کیلومتر، سال ۱۴۰۱ به طول ۲۰ کیلومتر و ۸ ماهه نخست امسال نیز ۶۰ کیلومتر نیوجرسی نصب شده که در مجموع دو سال اخیر ۸۵ کیلومتر به میزان قبلی اضافه شده است.

شیروانی گفت: هم‌چنین در سال ۱۴۰۰ میزان خط کشی‌های انجام شده ۱۴۳۴ کیلومتر بوده که این میزان در سال ۱۴۰۱ به طول ۲۰۶۵ کیلومتر و در سالجاری به طول ۳۰۰۰ کیلومتر از افزایش خط‌کشی‌ها در راه‌های استان حکایت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بخشی از خدمات راهداری در حوزه احداث پل‌ها بوده است، توضیح داد: در این زمینه نیز ۵۴ دستگاه پل‌‌های تا دهانه ۸ متر، ۱۰ دستگاه پل‌های تا دهانه ۲۰ متر، ۷ دستگاه پل‌های تا دهانه ۷۲ متر، و دو دستگاه پل‌های تا دهانه ۱۵۰ متر احداث شده که در مجموع ۱۳۶۰ متر طول پل‌های احداثی در حوزه فعالیت‌‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان می‌باشد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top