دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 استان لرستان دارای ظرفیت‌های زیادی در انواع رشته‌های ورزشی است. به‌عنوان نمونه در رشته پرورش اندام، لرستان دارای پتانسیل‌های زیادی است و با تلاش‌های صورت گرفته ورزشکاران استان مدال‌های متعددی در مسابقات بین‌المللی کسب کرده‌اند.
 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،در ماه‌های گذشته 2 ورزشکار پرورش اندام لرستانی موفق به کسب مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی آسیا شدند.
با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در رشته پرورش اندام استان، ورزشکاران این رشته ورزشی معتقدند آن‌گونه که باید حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
این رشته ورزشی هزینه‌های زیادی را می‌طلبد و برای کسب موفقیت در آن باید حمایت ویژه‌ای توسط مسئولان استان انجام شود.
انتظار می‌رود مسئولان استان زمینه را برای کمک همه‌جانبه به رشته پرورش اندام و ورزشکاران آن مهیا کنند.

ظرفیت‌های ویژه در رشته پرورش اندام
در همین زمینه رئیس هیأت پرورش اندام استان لرستان  اظهار کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های زیادی در رشته پرورش اندام است و ورزشکاران این استان توانسته‌اند مدال‌ها و موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی کسب کنند.
«عبدالمجید طاهری» ادامه داد: به‌عنوان نمونه قبل از ماه مبارک رمضان امسال،«میثم کشوری» ورزشکار لرستانی موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات آسیایی در رشته بادی بیلدینگ شد.
وی افزود: این ورزشکار در ماه‌های آینده نیز در مسابقات جهانی این رشته شرکت خواهد کرد که امیدهای زیادی برای کسب موفقیت در این مسابقات توسط این ورزشکار لرستانی وجود دارد.
این مسئول عنوان کرد: رشته پرورش اندام یکی از رشته‌های هزینه‌بر است که ورزشکاران برای ادامه فعالیت باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

مشکلات مالی
رئیس هیأت پرورش اندام استان لرستان گفت: ورزشکاران پرورش اندام برای حضور در مسابقات مختلف با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. طاهری ادامه داد: «میثم کشوری» قهرمان پاورلیفتینگ جهان برای حضور در مسابقات جهانی با کمبود منابع مالی مواجه است.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات قهرمانان پرورش اندام استان چندین بار به سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده‌ایم و مسئولان نیز وعده همکاری داده‌اند، اما هنوز مشکلات برطرف نشده‌اند.

نبود امکانات زیرساختی
این مسئول در ادامه با اشاره به نبود امکانات زیرساختی در این حوزه گفت: با وجود پتانسیل‌های بسیار زیاد پرورش اندام در استان هنوز این رشته ورزشی از داشتن امکانات لازم محروم است و حتی هیأت پرورش اندام استان لرستان دفتری برای فعالیت ندارد.رئیس هیات پرورش اندام لرستان بیان کرد: از سوی دیگر در رشته مچ اندازی نیز قهرمانان مطرح کشور متعلق به لرستان هستند.
طاهری عنوان کرد: موفقیت‌های بسیار زیادی کسب شده اما کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم موجب شده که مچ اندازان لرستانی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنند. وی بیان کرد: در رشته قوی‌ترین مردان نیز ظرفیت‌های خوبی در لرستان وجود دارد اما نبود زیرساخت‌ها و محل مناسب برای فعالیت ورزشکاران به ضعف هایی در این حوزه تبدیل شده است.
این مقام مسئول افزود: برای نخستین بار رایزنی‌های لازم برای برگزاری مسابقات پرورش اندام ایران در خرم‌آباد انجام شده و موافقت ضمنی را نیز از فدراسیون برای برگزاری این مسابقات گرفتیم اما نبود امکانات و اعتبارات مالی سبب شد تا از ادامه رایزنی و پیگیری منصرف شویم.
وی در ادامه با اشاره به استقبال بسیار زیاد جوانان از رشته پرورش اندام گفت: رشته پرورش اندام یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی کشور به شمار می‌رود.
رئیس هیأت پرورش اندام استان عنوان کرد: می‌توان با حمایت‌های لازم زمینه را برای جذب این افراد برای ادامه فعالیت در رشته پرورش اندام مهیا کرد.
طاهری ادامه داد: با وجود رایزنی‌ها برای جذب کمک حامی مالی به این رشته ورزشی هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی بیان کرد: در سایر شهرستان‌های استان همچون بروجرد، الیگودرز، ازنا و دورود ظرفیت بسیار مناسبی در رشته پرورش اندام وجود دارد . امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم زمینه را برای حل مشکلات مالی و زیرساختی این رشته ورزشی مهیا کنیم.

  گزارش :علی كامیاب

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top