دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش 27 درصدی حوادث ناشی از کار در استان طی شش ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش افلاک، علی آشتاب، عدم توجه به رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در هنگام کار یکی از مهم‌ترین علت بروز حوادث ناشی از کار دانست و اظهار کرد: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شده طی شش ماه نخست امسال حوادث ناشی از کار در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به بازرسی از سطح واحدهای کارگری استان طی شش ماه نخست امسال اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده بیش از 6113 مورد بازرسی از سوی بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سطح واحدهای کارگری لرستان صورت گرفته است.

آشتاب با بیان اینکه انجام این بازرسی ها از سطح واحدهای کارگری در راستای نظارت بر اجرای مقررات حفاظت فنی، بهداشت و قانون کار است، افزود: این کار موجب کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در استان نیز شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تعداد حوادث ناشی از کار در لرستان طی شش ماه نخست امسال را 107 مورد عنوان کرد و یادآور شد: این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل شاهد وقوع 147مورد حادثه ناشی از کار در سطح واحدهای کارگری استان بوده‎ایم.

وی با بیان اینکه بازرسی از واحدها و کارگاه‎ها به تنهایی نمی‎‏تواند در کاهش حوادث ناشی از کار موثر باشد، خاطرنشان کرد: کارفرمایان و کارگران هم باید مسائل ایمنی را که از مهم ترین عامل کاهش حادثه‎ها در محیط کار است بطور جدی رعایت کنند.

آشتاب، آموزش ‎های لازم در خصوص ایمنی و بهداشت کار را یکی از مهم ‎ترین عوامل کاهش حوادث در کار دانست و افزود: کارشناسان این اداره کل در شش ماهه نخست سالجاری 9591 نفر ساعت آموزش ‎ های تخصصی و عمومی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان در استان ارائه کردند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top