دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزی ما سنتی و بیحال است.

به گزارش افلاک، مجید جوادی اظهار کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت کشاورزی بوده که هنوز روی آن خوب کار نشده است. در این روش با افزایش بهره‌وری آب و تولید، درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد اما در این مورد سرمایه‌گذاری زیادی نشده است. 
 
جوادی با بیان اینکه عمده کشاورزی استان سنتی و بیحال است، ادامه داد: باید به سمت کشت گلخانه‌ای و توسعه باغات مدرن پیش رویم چراکه در حوزه تغذیه مشکل داریم. 
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: باید از آب و خاک به نحو احسن استفاده کرد. هم اکنون دیده می‌شود دو کشاورز در کنار هم یکی از زمین خود سه تن و دیگری 11 تن محصول برداشت می‌کند که این به علت نبود آموزش درست کشاورزی است. 
 
وی در ادامه از استفاده مبارزه بیولوژیک به صورت نرعقیمی در مزارع خبر داد و گفت: با این روش می‌توان تا مقدار چشمگیری از خسارت به اراضی توسط آفات جلوگیری کرد چراکه جمعیت آنها به شدت کاهش می‌یابد. 
 
جوادی با بیان اینکه در این روش ابتدا جمعیت آفت تخمین زده شده و 9 برابر جمعیت نرهای طبیعی از نرهای عقیم استفاده شده و رهاسازی می‌شوند تا شانس جفت‌گیری آن بالا رود، ادامه داد: به این ترتیب 90 درصد شرایط به نفع عقیم‌ها بالا رفته و در نتیجه کرمی تولید نمی‌شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top