آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای چغندرکارانی که قرارداد دارند مشکلی برای تحویل محصول‌شان به کارخانه نیست.

کیانوش حمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: بیش از 7100 هکتار از اراضی استان زیرکشت چغندرقند رفته است.  سهمیه تعیین شده برای استان 4500 هکتار است. کارخانه‌های قند لرستان، نقش جهان اصفهان و چهارمحال و بختیاری برای خرید محصول با کشاورزان قرارداد منعقد کرده‌اند. 

 
وی ادامه داد: متأسفانه امسال به علت مناسب بودن قیمت خرید بیش از  میزان سهمیه، چغندر کاشت شده و به همین دلیل در تحویل به کارخانه با مشکلاتی روبرو شدیم. 

 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: محصول چغندرکارانی که قرارداد دارند خریداری می‌شود اما آنهایی که به صورت آزاد کشت کرده‌اند با مشکل مواجه شدند که در حال پیگیری این موضوع هستیم. 

 
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 300 هزار تن محصول چغندر از مزارع استان برداشت شود، گفت: همچنین قرار است 50 هکتار چغندر در پاییز کشت شود که با کارخانه‌های تولید قند هماهنگ شده آن را تحویل بگیرند. 

 
حمیدیان یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش منابع آبی، یکی از راهکارهای مدیریت مصرف بهینه، کشت چغندر در پاییز است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top