دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان گفت: برای سد رودبار نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش افلاک، سید موسی خادمی در جمع‌بندی سفر به شهرستان الیگودرز اظهار کرد: بخشی از پروژه‌های الیگودرز را بازدید کردیم که در حوزه زیرساختی و اقتصادی از شرایط خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: اولین پروژه بازدیدی شرکت پرند شیمی بود که تولیدات آن از میعانات گازی به ‎دست آمده و عمده تولیدات آن صادر می‌شود و خوشبختانه مشکل خاصی ندارد. برای طرح توسعه این شرکت برنامه‌هایی وجود دارد که ما نیز کمک خواهیم کرد.

خادمی بیان کرد: با کمک سازمان ایمیدرو قرار است یک واحد تولید کاغذ از سنگ در الیگودرز ایجاد شود که در مرحله انتخاب زمین و مناقصه برای انتخاب شریک سرمایه‌گذاری است. الیگودرز از سنگ‌های خوبی برخوردار بوده و یکی از توصیه‌های ما این است که بخشی از سنگ‌بری‌های قدیمی به صنایع پایین‌دستی سنگ تبدیل شوند.

استاندار لرستان یادآور شد: برای آبیاری شبکه‌های اراضی تحت پوشش سد حوضیان ۲۵۰۰ هکتار قرارداد بسته شده که ۵۰۰ هکتار آن در حال انجام است. شبکه‌های ۳ و ۴ انجام شده و بخشی از کار شبکه ۲ مانده که قرار شد با هماهنگی امور آب و جهاد کشاورزی تکمیل شود.

وی با اشاره به طرح گردشگری سد حوضیان تصریح کرد: قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این طرح اجرا شود که کار بسیار خوبی است و مذاکرات اولیه انجام شد.

خادمی در ادامه با بیان اینکه سد رودبار از پروژه‌های بزرگ منطقه است، افزود: برای این پروژه نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و حدود ۴۵۰ مگاوات تولید برق دارد، البته قرار بوده این سد ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق داشته باشد که بخشی از آن باید از طریق اختصاص ردیف اعتباری دیگری انجام شود که نیازمند ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار بوده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه پروژه جاده الیگودرز- داران را نیز بازدید کردیم،  اضافه کرد: این مورد یکی از پروژه‌های مهم ماست و البته در بحث راه یک پروژه دیگر داریم که اتصال الیگودرز به مسجدسلیمان است و امیدواریم در سال آینده مورد تصویب قرار بگیرد. این جاده تعدادی از روستاها را تحت پوشش قرار می‌دهد و از جاده در دست احداث سد لیروک هم عبور می‌کند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ گاوداری ۲۰۰۰ راسی شیری الیگودرز، تصریح کرد: یکی از مشکلات استان ما این است که تولیدات شیر صنعتی کم بوده و کارخانه پگاه لرستان بیش از ۵۰ درصد شیر موردنیاز را از استان‌های دیگر وارد می‌کند. خوشبختانه این گاوداری با مشارکت شیر پگاه در حال اجراست و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۷۰ هزار تن نیز تولید شیر خواهد داشت.

خادمی در پایان گفت: امیدواریم بخشی از مشکلات این پروژه‌ها را بتوانیم در حد توان رفع کنیم و بخشی هم نیازمند کارهای بلندمدت است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top