دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس دانشگاه لرستان گفت: سهم بودجه‌ پژوهشی دانشگاه از سه به 11 درصد بودجه‌ دانشگاه افزایش یافته است.

به گزارش افلاک، دکتر خسرو عزیزی با اعلام این خبر اظهار کرد: پژوهش‌محوری کاربردی از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است و رویکرد دانشگاه لرستان نیز در طول چهار سال گذشته، تقویت این مهم بوده است. 
 
وی تصریح کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه لرستان و خرید تجهیزات مدرن به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان برای تقویت پژوهش‌محوری در این دوره صورت گرفته و مراکزی همچون مرکز شتابدهی و کارآفرینی در دانشگاه لرستان برای حمایت از فناوران و حمایت از پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌ فناوری نیز در این دوره افتتاح شد. 
 
رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: مرکز شتابدهی و کارآفرینی تلاش می‌کند از روند تبدیل ایده به ثروت حمایت کند و این نیز در راستای تقویت پژوهش‌های کاربردی در جامعه است. 
 
عزیزی اضافه کرد: پژوهش به‌ویژه پژوهش‌های کاربردی، نقش مهمی در توسعه‌ کیفی دانشگاه‌ها دارد و باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت برمبنای پژوهش‌های کاربردی و بر اساس توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی و منطقه‌ای تقویت شود. 

 وی از انجام کارهای مقدماتی راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: برای مثال، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیست‌محیطی استان لرستان، جنگل به‌ویژه جنگل‌های بلوط است و ما با توجه به معضلی همچون زوال بلوط، کوشش کرده‌ایم یک مرکز تخصصی تحقیقات بلوط در دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان ایجاد شود و هم‌اینک در مراحل پایانی اخذ مجوزهای نهایی این پروژه هستیم که رویکرد پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی خواهد داشت.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top