دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

یک دکتری برنامه‌ریزی آموزشی گفت: آموزش‌های پیش‌دبستانی منجر به پیشرفت تحصیلی در دبستان می‌شود.

دکتر سبزی‌پور در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: آموزش‌های پیش‌دبستانی به صورت غیررسمی از سنین پایین(حدودا 4،5 سالگی) آغاز می‌شود و به صورت رسمی در مدارس و سن 6 سالگی شروع می‌شود و تا یک سال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در دوره پیش‌دبستانی کودکان مهارت و آمادگی لازم جهت ورود به دبستان را کسب می‌کنند. در این دوره دانش‌آموزان با قوانین حاکم در کلاس ازجمله اجازه گرفتن و سلام گفتن آشنا می‌شوند. علاوه بر این در این دوره کودکان با کار گروهی مهارت لازم را برای ورود به دبستان کسب می‌کنند. همچنین آشنایی با رنگ‌ها، طریقه استفاده از مداد و روابط بین فردی ازجمله مهارت‌هایی است که در این دوره آموزش داده می‌شود.

سبزی‌پور  با اشاره به آموزش پیش‌دبستانی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی خاطرنشان کرد: آشنایی با نحوه به دست گرفتن مداد، قوانین کلاس، دوست‌یابی و کار گروهی پس‌زمینه مناسبی برای ورود به دبستان است و همین موضوع به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در دبستان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زبان رسمی که به دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی آموزش داده می‌شود، زبان فارسی است، گفت: در این دوره دانش‌آموزان با زبان رسمی آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند که بر پیشرفت زبان معیار آنها تأثیر بسزایی دارد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top