آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : نرخ بیکاری استان به 11.8 درصد رسید.

به گزارش افلاک، آشتاب در کارگروه تولید و اشتغال لرستان که با حضور وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: بطور میدانی در این کارگروه مشکلات بخش‌های تولیدمورد بررسی قرار می‌گیرد

وی افزود : از ابتدای دولت برنامه محوری در دستور کار قرار گرفت و وظایف دستگاه‌ها معین شد.

آشتاب ادامه داد: در شروع کار دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری لرستان ۲۰ درصد بود که با اجرای برنامه‌های کارگروه اشتغال پایان سال ۹۵ نرخ بیکاری استان به ۱۳ درصد رسید. همچنین نرخ بیکاری در بهار سال گذشته 14.3 درصد بود که در مدت مشابه استان به 11.8 درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: نرخ مشارکت استان در حال حاضر 34.2 درصد است که نسبت به سال ۹۲ ، 4.2 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: مجتمع کشت و صنعت سالهای زیادی تعطیل بود که امسال برای چند ماه دیگر محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند که این اتفاق خوب در دولت تدبیر و امید رخ داد. از برکات برجام حضور  سرمایه گذاران خارجی در استان است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: توجه به رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی در دستور کار این کارگروه و استان است.

وی افزود: با اجرای طرح کارورزی بحث کارآفرینی تقویت خواهد شد. همچنین با اجرای طرح تکاپو در استان ۳۸ رسته شناسایی شده و زیرساخت این کار در لرستان فراهم شده است. مدیریت استان به افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی ویژه است امسال بنابر جامه عمل پوشاندن به شعار سال برنامه‌ای مبتنی بر تولید و سرمایه‌گذاری با هدف اشتغال تدوین کردیم که هر دستگاه وظیفه مشخصی در آن دارد.

وی گفت: امسال سهم 6409 میلیارد تومانی برای لرستان مشخص شده که بیشتر آن مختص سیستم بانکی است.

آشتاب اضافه کرد: سال گذشته ۲۱ تعاونی راکد احیا شد. توجه به بحث صادراتی بودن محصولات تعاونی‌ها در دستور کار است. صیانت از نیروی انسانی و سطح سلامت کارکنان نیز از برنامه‌های ماست. سال گذشته ۱۲۸ واحد مورد حمایت ما واقع شد که در این حوزه جز استان‌های برتر بودیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top